Hej,
Är ny här. Jag vet att jag dricker för mycket. Varje dag, ibland väldigt berusad, ibland mindre. Kommer oftast inte ihåg hur jag kom i säng. Jag skäms så mycket och det är ett fruktansvärt nederlag för mig (har en alkoliserad pappa som jag alltid dragit mig bort ifrån då jag tyckt det är en svaghet). Vill inte till något rehabhem eller AA men vad kan jag göra för att komma bort ifrån detta? Finns det någon som kan ge mig råd? Har ångest varje morgon och säger till mig själv - i dag ska jag inte dricka... men sen gör jag det igen och igen och igen... Så tacksam för hjälp och råd

Hej
Mitt råd är att du skall ta hjälp. det är svårt och för de flesta omöjligt att klara av alkoholproblemen själv. Jag tror inte det spelar så stor roll vilken hjälp du tar utan prova dig fram. Alkoholrådgivning, Beroendekliniker, AA, Länkarna, NTO, Alkoholhjälpen, Psykolog, eller läkare, Viktigt att börja. Skrivet av en som haft alkoholproblem i mer än 50 år.
vänligen
Ikaros

Liten stor

Ta i från tårna och ta hjälp, Jag insåg att det gått två år sen jag började försöka och vilja dra ner men jag håller fortfarande på att kämpa.

Heja dig!