Att jag skriver här och nu är ett stort steg för mig, ingen annan än jag vet om att jag är alkolist. Tror jag? Jag kommer skriva mer, jag kommer dela med mig av min mörka sida. Har mål, men klarar inte leva upp till ngt. Mitt förbannande beroende sätter käppar i hjulen hela tiden. Jag har ingen att prata med. Vågar inte. Vill inte bli dömd:(

Skillnad

...är att lindra, så ja :) Gör det!

Välkommen!

Att vara här känns stort, skrämmande och bra. Vi hjälps åt och det är fantastiska människor här ✨

anonym17136

Steffo67 .. Välkommen hit ,
Att vara här är ett steg på rätt väg ..
lämna den mörka sidan och ge dig ut på en ny resa ..
Stort Lycka Till

Ellan

till forumet. Och grattis till dig för att du tagit steget att skriva här.
Kram
Ellan

Välkommen hit! Jag förstår din rädsla för att bli dömd om du öppnar dig och berättar som dina problem. Är du helt säker på att det inte finns någon bland släktingar eller vänner som du kan känna lite förtroende för? Annars kanske alkoholmottagningen eller rentav en präst kan vara ett alternativ.

Jag var precis som du helt vettskrämd för att berätta i flera år. Höll hemligheten stenhårt inom mig och skämdes som en hund. Efter att ha skrivit här på forumet ett par veckor blev jag så peppad att jag tog steget och berättade för min man. Det klart bästa jag gjort. Nykter sedan tre veckor och känner ingen längtan efter alkohol alls, bara lättnad. Det är du också värd att få känna.

Lycka till, jag tror på dig! ♡

New start

Hej
Kul med en till nybörjare. Anmälde mig precis. Var nykter i 4 månader för 4 år sedan. Då berättade jag för min man. Han var så otroligt förstående. Det gav mig kraft. Allt gick bra fram till i våras. Kunde verkligen hålla mig till 2 glad bin till en middag. Men så i våras blev det mer och mer.
Bestämde mig för 3 veckor sedan. Här bara sagt till min man att nu får det vara bra ett tag. Han stöttar och det känns bra. Är bara rädd att misslyckas.
Hoppas vi kan stötta varandra. Vi får kämpa på en dag i taget.