Jag behöver hjälp, internet förde mig hit.
Jag är en sådan där ”välfunktionerande alkolist”, om det nu är något som existerar. Jag dricker fem till sex gånger i veckan. Mängden är lite olika, men syftet är att få ett rus. Jag har försummat viktiga saker som möten och andra saker som är viktiga för arbetet. Jag skäms för att berätta det men jag arbetar som fritidspedagog. Mina kollegor och min sambo har ingen aning om vad som försegår. Varende dag kämpar jag emot ruset, men jag är för svag antar jag. Känner mig helt värdelös. Hur i helvete kan en substans ta över så mycket av ens liv.

Spöketimig

Du är här nu och det är ett stort första steg iallafall! Vi är många som känner igen oss i det du skriver. Jag skämms också när jag tänker på allt jag försummat till "förmån" för alkoholen. Alla lögner och förnekelser.
Och nej, få har nog anat hur illa man egentligen varit. Man blir bra på att hålla fasaden.
Läs igenom lite trådar här och inspireras och ta hjälp. Det GÅR att avstå ruset. Jag trodde det skulle vara omöjligt men är inne på min 11 nyktra dag och det var många många år sen.
Stort lycka till♥?

Snart 50

Jag är i samma sits som du och skäms att betätta att jag jobbar som lärare. Jag fungerar perfekt på jobbet o har inte en enda sjukdag på hela förra terminen. Dock anser både min man och mina barn att jag dricker för mycket. Ska försöka ta tag i det nu.
Hoppas du lyckas bra.

Det är absolut så att vi är många som fungerar o tar stort ansvar i både jobb och privatliv som kämpar med alkoholen i det tysta. Du är definitivt inte ensam!