Jag känner och har känt länge att jag inte kan kontrollera alkoholen.
Jag tänker att NU ska jag ta mig en vit månad, men klarar det inte.
Hittar tillfällen att ta mig en fylla, tycka synd om mig själv o sen fortsätta som vanligt.
Varje gång jag är ledig, skönt med en bira.........
Slår på mig själv, ursäktar mig själv, ger mig själv läge att dricka, tar en öl i smyg.......så mannen inte ser.
Usch, jag trivs inte med mig själv längre.

nog genom att skriva och använda forumet på det sätt du bäst behöver. Berätta, fundera, ev fråga. Svara på andras inlägg kanske om det är något speciellt som rört dig. Lycka till!

Skillnad

...är vi här ❤️ Och extra connection uppstår i mötet av det skrivna ordet, historierna, att dela, trösta, rusta, varandra ?

Ellan

Hej och välkommen,
Vi finns här och vi är många som är där du är nu eller har varit där men fortsätter att läsa och skriva. Erfarenheter utbyts och värme, omtanke och stöttning delas. Det tror jag är en nyckel för många. Att få stöd från andra som har liknande erfarenheter och som faktiskt förstår. Du är långt ifrån ensam.❤️
Hur bryter man med alkoholen? Till att börja med behöver vi vara enormt beslutsamma. Vi behöver strategier för att undvika våra triggers? Tristess kan vara en, stress en annan. Har du funderat på vad dina triggers är? För några krävs det att vi berättar om hur vi känner oss. Pratar om ångesten, skammen och den skuld vi kan uppleva. Det är väldigt olika men många blir hjälpta av att skriva och läsa här, reflektera över sitt eget behov och varför vi egentligen dricker. Vad flyr vi ifrån, vad är det vi inte vill känna?
Men beslutet är ditt, bara ditt. Och det går att bryta men det krävs att vi själva gör jobbet.
Stor kram
Ellan