Hej alla inspirerande här inne!
Jag kan knappt tro att jag skriver detta inlägg.
Det är så otypiskt mig, att be om hjälp, att blotta mitt mest sårbara, min ickefungerande relation till alkohol.
Jag hittade in här på forumet för några dagar sen och har läst runt i trådarna. Tycker att det är en fin stöttande ton och känsla av gemenskap och medmänsklighet, vill vara med er här när jag börjar min väg mot ett nyktert liv.
Det blir ofta fel när jag dricker, därför vill jag sluta.
Sist jag drack var i lördags vilket blir dag 5 utan alkohol idag. Nu väntar en helg med fest och frestelser.
Jag vill hitta ett nytt sätt att umgås som inte leder till fylla och i vissa fall minnesluckor och skam.
Jag vill känna mig stolt över mig själv.
Jag vill tro att min framtid ligger i mina händer och att jag kan skapa något vackert av mitt liv.

Emma79

Välkommen hit!

Jag hittade till forumet efter en nykter vecka. Med stöd och pepp här har jag kommit till dag 52 i nykterheten och jag kan bara meddela att det går att leva utan alkohol.

Det går alldeles förträffligt!

Välkommen hit

/ Emma

Mirabelle

Din framtid ligger i dina händer. Du kan skapa något vackert av ditt liv. Tro det. Det är sanningen :) Fest och frestelser så tidigt i nykterheten låter riskabelt... Berätta hur det går!