Yes, klarade fredagen, första fredagen, den största känslan var när jag till min 17-årige son kunde säga: ring om du vill att jag hämtar dig i senare i kväll, natt!

Jag tror det gjorde att han oxå svarade i mobilen kl. 23.. när jag ville kolla läget! Och själv strax efter dök upp tillsammans med sin syster! Han vågade komma hem!

Dialog Andra fredagar:
-ska du dricka ikväll?
- ett glas vore gott till maten
- ok då tar jag bussen
- hur kommer du hem!
- vet inte, buss kanske, eller syrran!
- ok!jag kanske kan hämta, behöver ju inte ta mer än ett glas!
- de är lugnt
Ofta sover han hos kompisar eller kommer hem vid två-tre på natten, jag sover då efter bra mycket mer än ett glas.. har inte ringt honom 23.00 för att kolla läget. Jag har ingen koll hur han haft det!
Igår blev det annorlunda... jag gråter när jag tänker på vad jag utsatt mina barn för! Idag är det lördag, jag är pigg och dagen är fullbokad, jag vet redan nu att jag kommer klara den.. för min älskade 17/årings skull! Ha en bra lördag var rädda om er!

Emma79

Vilket stort steg! Och vilken insikt!

Grattis!!!

Jag har mycket mindre barn och när jag drack tänkte jag att det där märker inte de... de kanske t o m tycker bättre om mig när jag dricker! Herregud vilket rättfärdigande och vilka lögner. Nu är jag mycket mer närvarande och mycket lugnare generellt.

Hoppas att du får en fin helg, och att dina insikter hjälper dig med dina val I frantiden!

/ Emma

Men det gynnar och gottgör våra tidigare val för våra kära..Att tänka på barnen när vi slutar dricka var i alla fall för mig den bästa anledningen..Våra älskade ungar far illa, trots att vi önskar dom allt gott..Bra jobbat Elise 64..Nu fortsätter vi så..Kram

... bra jobbat! Känner igen de där situationerna, min som är 15. Känns så bra att jag bestämt mig för att vara nykter och därmed allt kan skjutsa och finnas till hands... istället för att somna i soffan..