Jag är en kvinna på 54 år som under lång tid druckit mest i min ensamhet. Dom ggr jag blir påkommen av barnen eller gör bort mig via sms så rasar min värld ihop och jag kan ligga i fosterställning i två dygn minst. Känner mig misslyckad och inte värdig som människa. Har aldrig misskött mina barn. Mat kärlek resor och allt har funnits förutom att dom då och då upplevt mig som annorlunda. Idag är dom vuxna och om dom hör på mig att jag druckit blir dom skitarga. Jag förstår det ich säger att jag kämpar på viljet jag gör. Sökt hjälp, fått medicin, tränat men har ändå efter ett tag trillat dit igen. Jag är nykter fler dagar än jag dricker och skulle önska att jag kunde få uppmuntran de dagar jag inte dricker. Men allt koncentreras till de dagar jag misslyckas. Att gå från 100 till 0 är svårt. Någon kvinna därute som känner igen sig?

Mirabelle

Jag känner igen mig på så sätt att jag helst dricker ensam i hemmets lugna vrå. Inget festande. Inga karatefyllor eller klavertramp. Bara lagom rus för att ta udden av livet liksom. Ingen annan än jag själv tycker att mitt vin-lullande är ett problem... Välkommen hit till forumet. Läs runt bland trådarna. Du hittar många med historier som liknar din, och många med helt annorlunda historier. Ändå färdas vi på den här resan tillsammans :)

JenniferZ

Jag känner igen mig både i din och Mirabelles beskrivning. Förutom att jag tills för 11 dagar sedan drack precis varje dag. Trots att jag har 3 hemmavarande barn.
Tror att de som inte fattar - de fattar inte. På samma sätt som jag tex inte förstår spelberoende. Kan inte sätta mig in i det.
Så är det kanske för dina barn? De har ingen insikt i vilken kamp dina nyktra dagar innebär. De hade säkert peppat och berömt om de förstått. Försök att vända på det istället. Att de inte förstår beror på att de inte själva är drabbade antar jag. Vilken lycka om ens barm slipper denna sk-ten...
Prata med oss här istället om detta. Vo förstår.
När jag läser 'fler nyktra än onyktra dagar' blir jag imponerad och vill klappa dig på axeln. Det borde du göra. Klappa dig själv på axeln. Du är en kämpe.

Så var det för mig dom sista åren. Jag drack hemma i min lilla grotta.Där kunde jag dricka hur länge och hur mycket utan att någon skulle påpeka eller glo snett ! Och pga man skämdes så var de lättare.
Du är här och det är STORT pga ensamhet kan förtära en. Så skriv här.Även om de "bara" är någon mening eller en fråga.Skriv när du mår bra och när du mår sämre. Här finns folk som förstår.Vet inte hur många timmar jag har lagt på att läsa andras trådar.Underbara människor och WOW vilken stöttning och förståelse ?..Så hoppas du stannar och delar..
Kramar