Hej.
Som rubriken säger så måste jag nog erkänna att jag är periodare. Oftast på lördagen ser jag fram emot att dricka för att må bra. Ibland är jag inte sugen men dricker endå. Sen dagen efter har jag sjuk bakfylla och dricker då lite till för att få bort den. På måndagen känns det bättre men jobbar oftast inte utan tar några öl gör att komma i balans. Sedan kan jag vara helt nycker i några dagar. Träna hårt på gymmet samt jobba. Det syns inte på mej att jag dricker så mycket. Snarare är jag i bra form pga av träningen men längtar hela tiden efter alkohol. Jag har börjat inse att det hör är ett problem då jag inte dricker för smakens skull utan endast för ruset. Bor med min bästa vän och vill inte visa nått så jag smyger ofta ner till bilen och smygdricker. Inte för mycket dock för då märks det på mej. Hur kommer jag ut ur den här skiten. Vill egentligen inte dricka men ångestlindringen man får är för stor. Allt blir liksom bättre. Mv Andreas

Emma79

...som ett vanedrickande, bedövande av ångest.

Alkoholen I sig genererar ju en del ångest, så bara genom att lägga av kommer du att må bättre.

Du tränar ju, perfekt ångestlindring, träna lite till vettja ?

Skämt å sido- rådet jag kan ge är att lägga av och hålla ut. Suget släpper efter ett par veckor. Det finns en tråd om periodiskt drickande och av vad jag förstår ser det lite annorlunda ut.

Lycka till!

Emma

Mic99

Hej Pixel,

Finns en bra tråd för detta ämne:"Att vara periodisk beroendeperson"

Om du är en "periodare" vet jag inte. Men det jag vet är att där kan du få svar på mycket av det du funderar på.

Alldeles oavsett om du är "periodare eller inte så har du liksom mig och många här problem med alkoholen..That´s for sure.

Bra idé att skriva här hursomhelst. Vi vet hur det är..

/Mic

Det ingår i att bli alkoholberoende. Sugen kommer oftare och man tål mer och starkare alkohol.Det går att bli fri, men det kräver förändring och vilja av oss..Du har ångest, vad beror det på? Alkoholen i sig är ångestframkallande eller snarare när a lämnar hjärnan och kroppen. Alkohol är även depressionsfrämjande. Först dämpar den psykiska problem, sen förvärras det psykiskt dåliga måendet, och man kan fastna i en ond cirkel..Det finns mycket bra trådar att läsa på forumet..Skriv du också mer om dig själv om du vill..Lycka till.