Så många år i gränslandet mellan bruk och missbruk. Så trött på att falla dit igen. Efter en lång hälsosam period så ökar vinkonsumtionen på ett litet kick. Varför så känslig? En naturligt motgång och allt slängs över bord. Jag som älskar att träna, vara ute, umgås med barn och jobba hårt. Varför sitter jag här och dricker vin i min ensamhet? JAG KAN INTE FATTA DET. Att jag inte bara kan dricka ett gott vin på fredag ELLER lördag ELLER en tisdag för den delen och så är det bra med det. Varför måste det öka upp till fem dagar i veckan hela tiden.
Trött och ledsen nu - hur kommer jag ur detta för gott?
Jag vill vara frisk, jag vill vara aktiv, jag vill njuta av livet - inte sitta här halvfull en onsdag.
Startar om igen.

Nu startar vi om igen!
Det är ju själva fan om man inte ska lyckas till slut! Eller hur?
Någon gång måste ju det gå, så som vi kämpar och håller på att slåss med alkoholdjävulen?
Vi ska vinna!

Halihalo

Du inte behöver börja om igen.
Vi är beroende ! Inte konstigt vi trillar dit gång på gång. Jag älskar A , tyvärr! Men 5/10 dgr vaknar jag med ångest och känsla av att ja vill lägga in mig på Psyk el hoppa. För att jag fått minnesluckor och inte minne något tex mellan 22-00

Igår drack jag 1 STORT vinglas och de va allt. Tänkte Vafan jag fixar ju detta men dagen innan drack kag nog 2 l pga av att jag va jätteledsen . Jag ville inte känna min sorg då.