nydag2018

Här har du en till med exakt samma problematik. Ett tag drack jag dock varje dag men majoriteten av mitt missbruk har sett ut som ditt, och det är inget "litet" problem. Jag gick på autopilot när jag var full, jag kunde vakna dagen efter och bara komma ihåg kvällen fram till kl 22, sen ser jag bilder och konversationer som skett ända fram till kl 04 på morgonen. Ett under att jag inte råkat ut för något riktigt illa eller dött i alkoholförgiftning med tanke på mängderna jag drack. Jag började skriva här år 2016, men då under ett annat nick, och då var jag precis som du fast besluten om att bara ändra beteendet men fortsätta dricka. Folk skrev till mig att det kommer du inte lyckas med. "Joho då, det kommer jag visst, watch me". Och visst gick det bra, flera månader med tillfällen när jag drack måttligt, mådde bra dagen efter och gjorde inget jag ångrade. Men sen, den där kvällen efter x antal veckor så hamnar jag där igen, där jag druckit mig så redlös, där jag gjort så mycket sjuka saker, där jag vaknar upp med minnesluckor och kraftig abstinens med skakningar, blod i urin och spya och när det var som värst även hallucinationer. Trots detta så fortgick mitt beteende flera år, testade olika metoder för att lösa mitt problem. Idag har jag insett att jag aldrig kommer kunna dricka normalt, och det gör mig faktiskt ingenting. Är snarare tacksam över det. Mår så mycket bättre utan. Har "bara" varit utan alkohol i två månader men har tagit steg framåt successivt under flera års tid. Förmodligen är du precis som jag var och vill inte alls höra det jag just skrivit men du kanske kan fundera och tänka lite på vad jag skrivit iaf och sen gör du precis som du själv känner men det är nog bra med input oavsett. Välkommen hit!