Jag startar en tråd som förut.
Vem är nykter idag och vill skryta??

Jag är nykter. Sedan 1,5 år och det känns mycket bra.
Ska strax lägga mig och läsa en bok.

sedan drygt 2 år. Nykterhet är det enda fungerande alternativet för mig som utvecklat ett beroende av alkohol.

Läser också en bok, och har nyss ätit en bit jordgubbstårta.
Eftersom jag kommer att lägga mig och sova nykter i kväll, kommer jag att vakna pigg och nykter i morgon och ha den bästa förutsättningen för ännu en nykter dag.

På firande där alla dricker utom jag. Känns soft, ska ta en springtur i morgon bitti. Flera har reflekterat över sitt drickande själva men jag är mest tyst och låter dem prata. För mig var det en smärre ”frälsning” att sluta dricka. Som en mångårig sten i skon som nu är borta. Och det känns som jag vill predika men det är en snabb väg till ovänner.
Min fru dricker sällan och väldigt lite så jag gläds också att våra barn gläds åt att vi inte dricker. Det föder mer motivation.
Dag 41 för mig, så visst är inte faran över, men men den är mer smygande än fysisk.

Ha en trevlig kväll alla starka medkämpar (oavsett om ni dricker eller ej)!

...är nykter. Har precis lagt mig och ska läsa en stund innan sömnen förhoppningsvis tar över...?

att bara vakna. Se solskenet, se grönskan, se världen.
Jag åt en underbar frukost och trivs så bra med mig själv.
Ja, alkoholen var som en sten i skon som du skriver IronWill, men det tog lång tid för mig att ordna allt annat och börja njuta av livet när jag slutade dricka. Problemen försvann inte riktigt med alkoholen, men styrkan och viljan att handskas med dem var mycket starkare.
Ha en bra dag allihopa, kämpa på!

Anders 48

Till 1,5 år!!!! Jag har inte varit onykter sedan september förra året. Känns kanonbra. Blev såklart en nykter midsommar och jobb. Passade alldeles utmärkt.....

Inspirerande att läsa era kommentarer!
Jag är inne på 4e dygnet nykter :)
Midsommar kom och gick utan svårigheter, idag är jag nykter.

Kram på er!

Rekan

Lyckades också hålla mig nykter igår. Även om alla runt om mig drack alkohol, så höll jag mig till mina alkoholfria öl. Fast jag kan erkänna att suget efter ett glas vin fanns där.
Så idag vaknar jag upp till dag 12 som nykter och det känns faktiskt skönt.
Så jäkla stolt över oss alla här! Kram på er