Nu kämpar vi på..tidigare gift med barn vi drack först ganska måttligt för att inte säga lite. Flyttade till England o började kanske då (försöker tänka hur det eskalerade...”försöka” kombinera det engelska ok med att gå på pub o ta en pint eller två med det svenska ”helg drickandet” fredag-lördag...gick ändå ganska ok jobbade o barn nummer ett föddes där. Livet vände o ett helt annat liv...
Flyttade tillbaka till Sverige o barn nummer
Två föddes när den store var 4. Lugnt o fint en par år.
Träffade vänner som tyckte om fester o vi o dom bjöd ofta varandra helger storhelger o annat. Kul tyckte man då...
När fd maken o jag skilde oss gick festandet över styr...synd om mig saknade barnen när jag inte hade dom...kaos...
Ja förmodligen känner många skilda föräldrar igen sig...
Min tröst A är en sketen tröst!!
Alltid när jag har jobbat mycket typ nästan kört in i väggen igen (har gjort det en gång men man lär sig aldrig...) som nu tröstar man sig med först lite vin o sen eskalerar det...
Varför???? Nu sitter jag igen o måste börja om barnen är hos pappa o sambon är mer eller mindre nykterist (önskar jag va som han...tips hur ska jag tänka?? Jag vill vända blad (måste säga något starkt jag faktiskt lyckats med i sammanhanget att jag faktiskt för 4-5 år sen var nykter ett drygt år inte en droppe..Det är den känslan jag måste ha tillbaka!!