För 1 månad sen idag vaknade jag upp i gästsängen hemma. Jag hade kräk som
fastnat i mitt hår och kände smaken av det och sprit i hela munnen. Huvudet snurrade och jag insåg att jag var enormt bakfull.
Om inte fortfarande full.

Jag hade kvällen innan däckat i duschen när min sambo fick natta vår dotter för att jag var för full. Jag däckad i duschen och kräkte ner hela mig själv.

För 1 månad insåg jag att jag är beroende. Jag är alkholist. Inte den som sitter på en parkbänk och super sprit, utan fina kvinnan som dricker vin.. hur fint egentligen? Inte alls. Sprit som sprit.

Jag gav mig ett löfte: att aldrig dricka igen. Jag visste att första månaden är värst. Det är då man ska lära sig att stå emot. Men idag har jag gjort det. Jag har haft den tuffaste månaden i mitt liv, men nu har allt vänt. Nu väntar mitt nykta liv på mig.
Jag är så tacksam för detta forumet. Jag går inte på aa, vilket jag säkert borde, men jag är här, och jag är stolt när jag kan skriva om min nykterhet här.

Kärlek från mig

Drutten04

Har varit i samma sits som Dig, vad gäller att inte sitta på en parkbänk till allas beskådande - utan jag har flyttat in den där parkbänken in i vårt hem, in i mitt förtält - ja med på semesterresor o s v. Gränsen har sakta flyttats från att ha druckit fredag - lördag i många år till att dricka slatten på söndag och vid lediga dagar även öppna en flaska på tisdag o onsdag. Att dricka vin är inte fint, inte alls - inte när det visar dig att man inte kan hantera det. När det går för långt, när minnesluckor kommer, när spyorna blir fler o fler o dagen efter händer flera ggr i månaden. Vin är ett gift. Jag har inte velat förstå, ta till mig av omgivningens oro. Förrän nu. Jag har bestämt mig för att inte dricka rosevin mer. Allt annat i alkoholväg dricker jag aldrig. Tycker inte om. Det har bara handlat om rosévinet! Min resa har precis börjat o den kommer kanske inte alltid gå så lätt. Prövningar o frestelser o situationer där rosévinet varit en naturlig del kommer att ske. Då först kan jag säga att jag klarat det. Men målet är att kunna se mig själv i ögonen o veta att vin inte kommit in i min kropp. Var stolt över dig och det du uppnått så här långt. Släpp i te garden än på mycket länge. Vi kämpar tillsammans, kram