Hej!

Jag ber om ursäkt för att jag skriver någonting som många andra säkert redan har skrivit.
Saken är att just nu är jag för full för att orka läsa igenom någon tråd för den hjälp jag behöver.

Jag brukar ha svårt att fatta mig kort, men jag ska försöka.

Jag tror jag behöver hjälp, och jag vet egentligen vart jag ska vända mig.
Jag gillar livet som det var förr, att man festa på helgen någon gång ibland, men det har eskalerat enormt senaste året.
Det ska inte va såhär, och jag vill inte låta något styra mitt liv när jag egentligen är mitt egna livs chef.

Så min fråga till er - finns det någon hjälp att få, för att åtminstone diskutera problemet med någon opartisk man inte känner?
Kanske det finns någon här i forumet?

Ha det gott!

Cathouse

Skönt att höra!

Finns det tips på någon man kan prata med? Någon jour eller liknande, för jag har mer och mer när jag dricker blivit destruktiv på andra sätt, så hade gärna behövt hjälp via telefon.

Michael__

Hej Cathouse,
Som IronWill sa så skriva av dig här. Det har hjälpt/hjälper mig. Du kan även ringa Alkohollinjen (http://alkohollinjen.se/). Det har jag också gjort och dom är väldigt bra att prata med.
Lycka till.

New start

Hej
Här slåss vi alla med samma problem. Förr var det vi som styrde alkoholen. Nu är det alkoholen som styr oss. Känner igen mig i längtan efter det som var men kan inte hitta tillbaka. Kämpar själv med att skippa alkoholen. Men vi finns här allihopa. Så fortsätt skriva och läsa. Börjar ana att även om det inte löser sig direkt så tror jag att varje gång jag är här och läser och skriver så är det som droppen som urholkar stenen. Förr eller senare så lyckas vi.
Lycka till

Cathouse

Hej igen,

Skönt att höra att det finns folk som är aktiva här. Man vet aldrig med forum, så det känns bra.

Det är märkligt allt det här. Jag har druckit länge, men har precis erkänt för mig själv att jag har ett problem.
Jag själv är 26 år gammal, hur gamla är ni själva och när upptäckte ni problemet?

Märkte det väl egentligen kring 20. Men ignorerat det sedan dess. Drack till klubben stängde, värdparet ville gå och lägga sig, spriten var slut. Började också dricka allt oftare på vardagar för 2-3 år sedan. Många nära missar och en fullträff senare så kunde jag äntligen ta en ärlig titt på mig själv. Nykter snart 4 månader utan återfall, och det känns bra inga planer på att börja igen men det känns lite overkligt. Dock är jag stolt över det i stället för att skämmas. Inte stolt över hur jag drack utan att jag inte gör det. Om folk vill gnälla eller truga så är det ju de som har problem.
Finn din motivation och testa så hittar du nog ditt sätt. Du är ju rätt långt före många i din ålder. När jag verkligen bestämt mig så lägger jag om och så blir det så. Det funkade för mig. Vågade aldrig bestämma mig för att sluta tidigare, lämnade alltid dörrar på glänt och då fungerade det aldrig. Nykter månad inga problem sen in i kaklet igen. Nykter 90 dagar gick sen somna på hallgolvet (min vän) igen. Så vita perioder hjälpte inte mig. Snarare att jag ökade (lite) efter varje Så min enda erfarenhet att dela med mig av kanske är mer av en självklarhet, bestämma sig till 100% och sen varje gång man glömmer varför man inte dricker så tänka på allt elände och ångest det gett och leva mig in i hur det kändes.
Lycka till!