Hej, jag är ny här, har läst många av era jättebra, stöttande inlägg. Många skriver om dag 30,40 osv. Jag inser man måste ha uppbackning jätte, jättelänge men hur klarar ni de första 7-14 dagarna? För mig är det så att jag mår skit, abstinens, ångest, sitter bara i soffan de 2 första dagarna sen lite bättre och bättre då kommer tankarna, ska bara ta några öl idag det blir lättare då att diska, laga mat osv men hålla det så. Eskalerar ju och sen samma skit igen och igen...

John-Erik

Hej Lena!

Välkommen till Forumet!
De är jobbigt att bli nykter och att sluta med ett invant beteende. För mig var det lika jobbigt
som för alla som har överkonsumerat A under lång tid. Jag tänkte att om jag inte slutar att
dricka frekvent så förstör jag för mig själv hälsomässigt. Detta var anledning nr 1.
Sen är det så att om jag ska överhuvudtaget ska kunna dricka kontrollerat i framtiden så
måste jag sluta. Finns inga genvägar. Då tänkte jag att jag mår hellre dåligt i början
av min nykterhet än skjuter på nykterheten. Blir ju svårare att sluta ju längre man väntar.
Ville sluta nu en gång för alla och på detta sätt normalisera mitt liv.
Det är inte normalt att dricka i de mängder som jag konsumerade.
Tog tag i problemet själv och slutade med A och mår mycket bättre nu. Försök du med, Det går
och man mår mycket bättre efter några veckor. Efter 21 dagar var det markant stor
skillnad för mig. Kommer själv att försöka återinföra A, men försiktigt, i framtiden.

Lycka till

//John