Att det ska vara så svårt!! Darrar och mår illa. Dricker upp mot en vecka i sträck. Smusslar vin. Ligger i sängen istället för att vara med barnen. Orkar inte. Har noll tilltro till att jag ska kunna sluta. Ser en massa tillfällen framför mig då jag vet att jag kommer att trilla dit. Jag är en mycket olycklig människa idag!

Eken

Det låter som att du är riktigt trött och ledsen...

Hur långa uppehåll har du klarat av? Har det bara blivit värre?

Kanske du kunde fundera mer på att ta kontakt med någon att prata med alkoholterapeut eller läkare, vanlig psykolog eller nästan vem som helst bara för att få en början någonstans?!
Ibland klarar man ju inte allt själv tyvärr… Dessa personer har ju alla tystnadsplikt.

Trots att man oroar sig och helst vill slippa så är det ju sig själv man gör en tjänst genom att våga ta tag i problemet! Och du är viktig! :) Liksom dina barn!

Ta hand om dig!

Kram

- det är så stilla här på forumet nu - beror mest på att hela forumet är under ombyggnad (ja, det är så). Kan du tänka dig att gå på AA-möte? Många har hjälp av det. Du kan också kontakta Alkoholhjälpen - det finns kontaktvägar på första sidan här.

Hoppas nån mer skriver till dig - jag är från medberoendesidan och har inte egen erfarenhet av din situation. Jag kan tipsa dig om en facebooksida också: Sök på Alkoholist, jag? så hittar du den. Lycka till! / mt

förstår så väl hur du känner det. Hopplöshet och förtvivlan över denna djävla sjukdom. Men bara att du skrivit några rader här betyder enormt mkt för dig även om du inte inser det nu. Du har börja kämpa emot, och här finns väldigt många som var, är och inte längre är i din situation. Det är styrkan med en gemenskap om ett gemensamt problem. Välkommen hit och fortsätt läs och skriva.
Kram
Fenix

Sorgsen

...jag tillhör också anhörigsidan men vill säga att min man har nu lyckats vara helt nykter sen slutet av januari.
Han föll djupt och tungt och sista halvåret var kritiskt.
Inte går det lätt och inte är han trevlig alltid men håller sig på den nyktra sidan. Först genom 4veckors behandlingshem och sen minst 3 AA möten i veckan.
Han hade dött utan hjälp.
Det är en helvetets sjukdom.
Sök hjälp och ge inte upp.

Varma tankar.

FylleFia

välkommen Mrs B! Nu har du ju börjat reflektera så fortsätt att skriv. Jag vet precis hur du mår. Jag har varit där så många gånger. Svettningar och skakningar. För att inte tala om ångest. Ångest för att man inte kan sluta dricka och ångest över allt man har ställt till med. Men vi ska inte bara ge oss. Inte lägga oss på rygg och ta emot. Det finns ett flertal som har hittat nykterhet tack vare denna sida. Ja, kampen för man ju alltid själv men stöd det hittar man här.

Fia