På min "sida" finns inte längre rubriken "Självhjälpen" i huvudmenyn. Undrar om det är jag som tappat bort den eller om den försvunnit. Blir glad för svar från någon som kan se eller inte se den på sin sida.

:)

dvs Alkoholhjälpen finn en ruta:

Ny självhjälp

Internetbaserad hjälp för alkohol i samarbete med Karolinska Institutet.

Kanske den har ersatt den förra? Ingen aning har jag... Dålig info:(

/ mt

Buzzz

Jo, jag var inne och skulle registrera mig då jag känner mig ganska slut och trött.
Jag ville i alla fall prova och se vad det var, men ett krav på att lämna ut mitt telefonnummer hejdade mig.
Känner mig inte redo att gå så långt utan att veta vad det innebär.

Fortsätter läsa i forumet i stället. Mycket klokt som sägs här.

också den där hjälpen, och den kan nog hjälpa en del beroende på var i sin alkokarriär man är. När det gäller telefonnumret så skriva in ngt fantasinummer, självklart ska man få vara totalt anonym.
Fenix

ett forskningsprojekt inom Karolinska är jag rätt så övertygad om att man lugnt kan ge sitt telefonnummer. Lycka till, det är flera som kunnat sluta dricka genom att läsa och skriva här! / mt

Buzzz

Tack Fenix och mt.
Testade att skriva in ett fejknummer bara och det gick bra.
Dock så är jag så orkes/viljelös just nu (andra nyktra dagen på en mycket lång tid) så jag orkade helt enkelt inte börja fylla i formulären.
Känns som om jag måste låta kroppen och huvudet bara få vila ikapp innan jag provar den hjälpen.

Dock läser jag mycket här på forumet, känner att det inspirerar och peppar mig.