Hej,

Mitt bästa tips för att få de kickar vi letar efter är att springa.

Spring.spring spring.

Känner mig aldrig så levande som då.

Och kr bra hela kvällen...den bästa drogen

Gratis,nyttig och helt djävla underbar känsla.

Ingen baksmälla heller....

Tyvärr har jag trott mig kunna kombinera det med alkohol...

Ni vet va?

Det går inte....

Inte för mig...och kanske inte för dig som läser detta.

All in

Allt eller inget.

Spring med mig!

/Jocke

LillPer

Jag har alltid sprungit ifrån min rastlöshet. Springer väldigt mycket, helst i skogen på de svenska stigarna, året runt om möjligt.
För mig är det den absolut största kicken, men jag har i många år varit elitmotionär och elitmissbrukare samtidigt!
Det tar ut sin rätt vill jag lova.

För mig är det precis som du beskriver, men det blir för mig ibland ett missbruk av löpningen, fast så mycket bättre!

Jag springer gärna med dig, Jocke!

Jag vet precis vad du pratar om!

Tell me more!

LillPer

Jocke412

Härligt att höra att du känner igen dig! Inte bara jag som är beroende....

För det är sådana vi är? Iallafall jag....

All in! Alltid allteller inget!

Beroende och letande efter kickar... Men även om jag som du också lätt blir beroende är en av löpning så är det i min värld helt ok!!

Baksmällan känns tom bra...!!

Men visst är det ett problem vi har...att alltid bli beroende . Jag missbrukar allt. Snus alkohol och motion..mm mm

Som jag sa allt eller inget. Skönt som fan att höra av dig! En själsfrände.... :-)

Men du?

Ska vi lova varann att bara missbruka de saker som inte får oss att må bra dagen efter med?

Så vi kan vakna stolta och glada...inte körda i botten.....

Lättare sagt än gjort? Vi kan fixa det....bara vi blir beroende av det..haha

Ha de bäst!

/Jocke

LillPer

Tjena Jocke!

Tack att du svarar. Jag har skrivit så himla mycket lite överallt här på forumet sista dagarna. Har inte fått mycket feedback. Har blivit beroende av att kika in i forumet mest hela tiden!

Jag kan just nu i denna stund lova dig och mig att jag gärna missbrukar de saker som jag inte mår dåligt av dagen efter!
Vi fixar det, vi har ju redan ett beroende av att löpa så det borde gå lätt!

Appropå snus var jag storkonsument redan vid 15 års ålder. Det blev så jävla mycket dosor liggande överallt, efter många års snusande vaknade jag bara upp en dag och insåg att jag var superberoende och inte kunde göra NÅT utan snusdosan i fickan.
Nu har jag sluppit det goda snuset i 5 år. Fortfarande kan jag ibland bli sugen på prilla.

Tänkte göra samma resa nu med Alkoholen!

Sköt om dig mannen!
Vår resa börjar NU!
Springer i morgon, garanterat...Ser redan fram emot tisdag morgon...Hahahaa!

LP

Jocke412

Har kollat runt lite vad du skrivit här på forumet...och herregud va lika du o jag verkar va...kunde lika gärna varit jag som skrivit...

På gott och ont...mest ont när vi är här då..men en sak är säker! Vi har chansen! Bara vi kan fokusera på de saker som är viktiga i livet, och stå emot hjärnspökena ( lättare sagt än gjort) ..

Jag har iallafall äntligen!? fattat att för mig är det nolltolerans som gäller! Min sjuka gärna har försökt att övertyga mig att jag kan dricka normalt...men du? Det funkar inte. Inte då. Inte nu. ALDRIG!

Imorgon börjar resan...aldrig mer...inte en promill! Wish me luck! ;-)

Tänker för säkerhets skull passa på att sluta snusa samtidigt...efter 25 års snusande...NU ska gifterna ut!

För jag tror att för såna som oss så triggar det ena det andra. Så hur dåligt jag än kommer att må närmsta veckan (kommer att sluta tvärt, cold turkey) så kommer det ändå inte att kunna jämföras med hur dåligt jag mått efter mina alkoholintag...så nu får det bära eller brista. Brister det så kommer det att göra ont det kan jag lova.

Nu eller aldrig känns det som för chanserna tar ju slut någon dag? Den dagen vill jag inte uppleva...

Ska träna hårdare än någonsin framöver...för tack gode Gud så finns det en helt underbar och ofarlig drog!

Vad jag gör idag? För att ladda upp? Sitter just nu i solen och njuter...med xray stark general laddad. Vill njuta en sista gång...tänkte nyss också på om jag inte skulle ta och hälla upp en sista grogg också...hade jag inte lite kvar i någon souvenirflaska....

Jag ångrade mig....för en gångs skull stoppade jag mig i tid...ska leta runt i hela huset så att det inte finns minsta djävla skit kvar!

Aldrig mer!

Sa försöka att titta in här en gång i veckan och uppdatera hur det går.

Nu åker vi!

Önskar dig all lycka på din resa. Tillsammans fixar vi det!

Ha det bäst/Jocke

LillPer

Tänkte höra om du är kvar här och fortfarande kör "All in" på löpning, alkohol och annat?
Själv har jag kört All in hela sommaren, nästan. Ska ut och springa bort bakfyllan i em. och bada efter det. Kanske hjärtat stannar på mig?

I vilket fall som helst så har jag en viktig vecka framför mig med jobbintervju i ett annat land. Lite sjukt att inte vara helt fit inför det!
Men sån är jag, jag har ett par dagar på mig att "nyktra till"

Jag kommer fixa det! Vill "bara" vara nykter och träna, fast mest av allt vill jag känna trygghet och lugn, nåt som jag nästan aldrig upplever!

Kramar på dig!