Hej på er!

Jag har läst på detta forumet ett antal gånger, och jag tycker det är fantastiskt bra att det faktiskt finns bra sidor på internet också. Jag vill med detta inte skryta eller verka duktig på något sätt, men om bara 2 veckor så har jag varit helt nykter i 6 månader, efter många års fest och förstörelse av vissa delar i livet. Och jag har insett, att det är så otroligt mycket bättre och skönare att inte dricka. Jag vaknar varje morgon i tid, och jag känner mig mer än dubbelt så fräsch. Jag orkar verkligen ta tag i saker. Min kropp säger bara: Tack, du är min bästa vän!

SÅ ett gott ord till er kämpare där ute. Om du skulle misslyckas med att hålla upp, gå på det igen, för det går. För om du anser dig ha alkoholproblem och verkligen bara slutar, så kan jag lova dig att livet förbättras och få ett större värde ganska snabbt!

Nästa gång jag skriver här, blir när det är ett år. M

vill.sluta

Jag ska oxå sluta.
Jag inte bara vill.
Jag ska innan man supit bort sig själv.
Återigen, dag 1........
/A

Jajamänsan

Ja, det är klart att du ska sluta, men bara om du vill. Och tro mig: Kan jag, så kan du! Det finns 1 miljon roligare, godare och bättre saker att göra en att investera ditt liv i en aluminiumburk eller flaska!

Jajamänsan

Ja, det var ju en bra idé. Huvudsaken är ju att du gör det på ditt sätt. Jag tror, att alla människor som slutar har sin egna metod.
Antabus är ju bra, för då kan du ju inte dricka, för då skulle du må ordentligt dåligt, och det är ganska farligt.