Är totalt knäckt!
Har alltid kunnat ha ett dumt förhållande till alkohol.
Det sista året har jag ( tror att det är medvetet) börja dricka mer än brukligt.
Har haft det rörigt omkring mig ( har varit långt mycket värre),
genomgått en Gbp. Känns som jag hat hittat en ursäkt
för att bli sedd. Skäms enormt, tonåringarna, sambon och föräldrarna
märker den drastiskt ökade konsumtionen.
Vill verkligen få hjälp men känns som det är em djungel.
Klarar vatdagen galant, liksom många andra med samma problematik.
Lever i dn relation jag inte kan ta mig ur.

Snälla!
Hjälp mig att hjälpa mig själv....innan jag ger upp helt.

Mammy Blue

Jag känner igen det där med ökad konsumtion, och ja, jag tror att det är som du säger medvetet. Min konsumtion ökade också sista två åren.

Att sluta dricka styr man bara själv, ju mer man skyllet på saker runt sej, desto svårare blir det, man lägger ansvaret för drickandet på t.ex bilen som vägrar starta, hunden som äter upp krukväxterna eller whatever. Det funkar inte. Man måste isolera drickandet och ta sej an det först, för bilen startar varken bättre eller sämre av att man dricker eller inte, jycken käkar krukväxter även utan inblandning av alkohol, det är drickandet du själv kan göra något åt, det ligger helt i din hand, det bestämmer du själv över. Ödet lägger inga hinder i vägen där.

Läs här bland trådarna, vi har och har haft olika sätt att tackla nykterheten, finns mycket samlad kunskap här!

Välkommen och känn dej som hemma!

Mvh MB

Sjärnfisk

Lite sent men har samma symptom, antabus sitter i systemet i 3 dar så minska intaget och styrkan till 200 mg, då blir det lite bättre och du får samma nytta av det och ät lite innan tableten , lycka till !