Blir så trött på mig själv som ställer alla dessa krav. Är det verkligen meningen att jag ska vara supermamman som finns 24 timmar om dygnet för mitt barn å samtidigt dra in storkovan till familjen? Är det meningen att jag ska jobba heltid å samtidigt ha ett hem som är kliniskt rent, stylat och dessutom serverar tre rätters middag varje dag?

Jag har insett att jag orkar inte allt detta, jag har under flera år druckit bort kraven men nu vill jag inte det. Jag vill inte gömma mig bakom alkoholen för den gör mig inte lycklig. Alkoholen håller just nu på att förtära min familj och nu är det upp till mig att rädda den, familjen alltså! Eller vill jag hellre supa..?? Valet är mitt och det verkar för det mesta självklart men sen kommer suget och ångesten och det blir svårt att välja....

till forumet Flaxet ! Bara genom att komma hit, skriva och läsa runt, så har du tagit ett stort steg till förändring.
Jag hade själv hjälp av att förändra alla mina vanor och rutiner för att själv inse att jag var på väg att förändra mitt liv. Jag vände på samtliga gamla vanor för att poängtera skillnaden mot då och nu och jag tog ett beslut varje morgon om att just idag ska jag inte dricka oavsett vad som än händer. På så sätt lades dag till dag och helt plötsligt hade jag en veckas nykterhet, en månad....osv. Men jag var hela tiden tvungen att se till att mina små vardagsförändringar höll i sig.

Häng kvar så får du pepp av alla här :-)