och är glad att jag hittat hit! Är på min fjärde nyktra dag. Känns skönt med andra som är/har varit där jag är nu, på väg mot ett nyktert liv. Utan att behöva smyga inför barnen, göra bort mig offentligt, vakna med världens bakisångest osv. Nu har jag nått min botten och som "Santorini" skrev - man måste dit för att bli nykter. Så sant! Att jag bara inte har förstått det tidigare. Som det känns nu vill jag aldrig någonsin dricka igen, men jag vet att den dagen kommer när jag smidigt har glömt bort hur hemsk jag blir och hur dåligt jag mår. När det händer är jag glad att detta forum finns att få stöd i.

Ha en fantastisk dag och idag tar vi inte det första glaset!

ellis

och är glad att jag hittat hit! Är på min fjärde nyktra dag. Känns skönt med andra som är/har varit där jag är nu, på väg mot ett nyktert liv. Utan att behöva smyga inför barnen, göra bort mig offentligt, vakna med världens bakisångest osv. Nu har jag nått min botten och som "Santorini" skrev - man måste dit för att bli nykter. Så sant! Att jag bara inte har förstått det tidigare. Som det känns nu vill jag aldrig någonsin dricka igen, men jag vet att den dagen kommer när jag smidigt har glömt bort hur hemsk jag blir och hur dåligt jag mår. När det händer är jag glad att detta forum finns att få stöd i.

Ha en fantastisk dag och idag tar vi inte det första glaset!

ellis !!

Ett stort viktigt steg har du nu tagit när du börjat skriva här och nu är du på G mot ett bättre liv ! Att ta hjälp av andra som här på forumet är till så stor hjälp och att själv skriva ner och öppna sitt innersta hjälper så mycket mer än man kan tro i början. Fortsätt skriva här så har du ett försprång.

Kram !!

du fortfarande känner dig motiverad att inte ta det första glaset :-) Pröva gärna med att ta ett beslut på morgonen, helst innan du går ur sängen, om att idag ska du inte dricka oavsett vad som än händer. Det lilla beslutet kan betyda så mycket, för mig förenklade det dagen.

Mammy Blue

Välkommen!
Håller med Adde om att det är bra att skriva ner sina tankar här. Det har hjälpt mej när jag har hamnat i bryderier om att "jag kan väl dricka EN öl". Vill inte tillbaka dit jag var för allt smör i Småland! :-)

Välkommen!/MB