Hej vänner,

Jag har brukat alkohol nu nästan varje dag sedan 2005, med några få undantag. Sjukdomen gav mig ett riktigt knytnävslag i förra veckan. Rädslan över "ömma" delar i magen har gjort mig livrädd och jag beslutade mig för att sluta. Nu har jag vart nykter i 4 dagar och tagit 3 riktiga "frost-nätter" som ja kallar dem.

Hittade detta forum igår natt och läste tills ögonen blödde. Detta verkar vara rätt forum för mig. Jag vaknade upp just denna morgon och hade fått sova 6 timmar riktig sömn och jag är nykter. Känner mig på nytt född men fortfarande lite trött.

Ja vet redan nu att ja kommer behöva er vänner & kommer berätta mer om vad jag vart med om. Men för nu ville jag bara säga:- Hej vänner!! Här kommer en till som vill åka med på tåget.

"When life knocks you down....calmly get up, smile, dust yourself off and very politely say. YOU HIT LIKE A BITCH!"

Tjao!

NyMan

Välkommen till Forumet!

Du verkar ha tagit ett stort steg mot varaktig nykterhet, mot bakgrund av vad du skriver här ovan. Med tanke på din lägesbeskrivning, tror jag att din tråd hade passat bättre under kategorin "Förändra ditt drickande", eftersom det oftast är mer aktivitet där och texttrafiken är mer omfattande i den avdelningen. Du gör givetvis som du vill, men jag började skriva här för ganska exakt ett år sedan och av erfarenhet så ger jag detta råd i all välmening.
Fortsätt att läsa, läsa, läsa och skriva, skriva, skriva och vaccinera dig på detta sätt mot eventuella slip-ups, så blir resan lättare.

Återigen; Hjärtligt välkommen till vår varmhjärtade och insiktsfulla skara av tilltuffsingar! KRAM!/NM