Ny här och skulle behöva lite råd..Man 37år,2 döttrar,fast bra jobb samt idrottsledare.Jag kände redan sen min 1:a fylla att det här med fest och alkohol var nåt för mig.Man riktigt längtade till helgen för att få festa.Nu när åren har gått har jag börjat att använda det vid jobbiga perioder i livet.Och i ärlighetens nam,så finns det alltid en anledning att dricka.Och det sista året har det blivit allt mer.Är nyseparerad där exet redan har träffat en ny kille.Min pappa som stod mig väldigt nära har dött på ett hastigt och oväntat sätt,så nu vet jag inte hur jag ska trassla mig ur det här.
Jag är en omtyckt fin kille,som gärna bjuder på sig själv..Utåt sätt..På insidan mår jag så fruktansvärt dåligt.
Jag biter ihop på jobbet för att skynda mig hem och korka upp:( Ångesten är så stor efteråt,så den sprutar ur öronen på mig.
Jag har tagit kontakt med en kurator som jag ska börja att gå till.För jag orkar inte med detta levern mer.Hur jag än vrider och vändet på mig,så hittar jag ingen utväg i detta:(

till forumet Stonesour !

Jag känner alltför väl igen när du skriver " Jag biter ihop på jobbet för att skynda mig hem och korka upp ".
De sista åren i det aktiva alkislivet var en enda lång planering för nästa tillfälle att dricka igen. Jobbet var helt klart en bisak och ett sätt att finansiera drickandet. Ångesten när jag inte hade sprit i tillräcklig omfattning var för mig monumental.

När jag väl slog i min botten och sökte hjälp, och tog emot den, så var misären äntligen över. Jag såg att det finns en väg ut om jag själv gör det valet och du har ju definitivt gjort ett val och agerat iom att du kontaktat kurator. Att ta steget ut från skammen och delge andra vad man upplever är ett stort, viktigt, steg.

Att välja bort spriten är att ta det första steget mot ett nyktert liv men det förutsätter också att gamla troll du har matat inne i din kropp måste ut i ljuset så de dör. Ett bra sätt är att skriva av sig här, att tömma ut gammal skit som samlats, och att möta nån ansikte mot ansikte och öppna upp hjärtat helt. Inte lätt men med lite övning fixar du det !

Att ta ett beslut varje morgon, helst innan du går ur sängen, att just idag ska du inte dricka oavsett vad som än händer underlättar för dig själv och tar dig framåt en dag i taget. Dagar läggs till dagar som blir till veckor som blir till månader som..... :-))

Häng kvar och skriv och läs....det hjälper mycket mer än man kan tro !

Stonesour

Tack för fina och kloka ord.Någonting som också är jobbigt är att jag ses lite som den sportiga sunda typen.Har idrottat på ganska hög nivå och på den relativt lilla ort jag bor vet folk vem man är..Jag tycker verkligen livet är grymt just nu.Vill inget hellre än att sluta dricka.En 70:s en vardagkväll är inte normalt:( Man mår ju skit!! Tack o lov har jag inte druckit idag..Tänker inte imorn heller..Allafall skönt att skriva och läsa här så man ser att man inte är ensam..För det är ju det man har känt sig som...Mest ensam i hela världen och ingen förstår..

Kram på ER

vill.sluta

Häng här, läs läs och skriv.
Det hjälper och stärker dig i ditt beslut.

Och skulle du snava och dratta på ändan så res dig bara och skäms inte.
Pröva att ta ett"idag skall jag no matter what inte dricka."

Så börjar vi där.
Skrivet inte så långt då jag ligger i sängen med mobilen.
Och mina korvfingrar är inte kompatibla med touchskärmen.............

Men vi hoppas denna helg kommer bli bra.
Själv ska jag till morsans födelsedagskalas ikväll. Men kommer inte dricka.

Det är bestämt nu!
Idag skall jag inte dricka.

Hur ska du göra?
/A

Stonesour

Tack för att ni finns alla ni goa människor..

Ikväll har jag min lilla dotter här,så jag ska inte dricka även fast suget är enormt:(

Trevlig helg på er alla..

konstnären

Hej
Hoppas din helg gick bra. Det som jag är mest rädd för
är denna förfärliga ångest jag får av skiten. Nu får
det vara nog. Mådde dåligt ca 10 dagar efter sista
perioden, ingen aptit sov dåligt, men nu sover jag so
en stock 5 veckor i morgon och jag mår som en prinsessa.
Men visst min sinnesstämning pendlrar fram och tillbaka
jätteglad iblan sorgsen ibland tom ibland, men jag
tror det hör till. Tar tid för kroppen att hämta sig
efter flera månader. Men i kväll ska jag inte dricka
vad som än händer.
Tänker på dig
Konstnären

Stonesour

Tack konstnären:)

Jag känner igen det där så väl..Även om man inte har drukit på ettag så vet man ändå inte riktigt hur man ska må dagen efter.
Det pendlar ofta och så snabbt.Kan gå bra på fm för att senare på em mår man skit.Är det spriten som ställer till det att det är så?
Man får ingen stabilitet liksom:(

konstnären

Hej
Ja jag tror att det är alkoholen som ställer till med dom här
pendlingarna i själslivet. Jätteglad ibland, demppig ibland och
sorgsen. Inte så konstigt efter 6 månaders drickande även nätter
då ångesten satt in och man legat sömnlös och grubblat hur
man ska ta sig ur detta. Men det gick med hjälp och lite läke-
medel några dagar. Vill ej tillbaka till helvetet, tittar mig i
spegeln varje morgon och säger till mig själv IDAG SKA JAG INTE
DRICKA, det hjälper mig.
Må bra ännu en helg utan alkohol har jag bestämt.
Hänger du med
Konstnären