Hej alla
Just nu känner jag mig stark utan alkohol, trots att det bara gått drygt 4 veckor.
Har bestämt mig nu får det vara nog om jag inte vill dö, och det vill jag inte.
Gäller bara att fylla tomrummet efter alkohol då den har tagit mycket tid från mig.
Planera inköp, tänka på att det räcker till dagen efter innan Systemet öppnar, stress
och fruktasvärd ångest. Allt känns bättre nu men jag vet att när jag mått som bäst
har jag tänkt ett par glas ska jag väl klara. Visst det har gått ett par gånger men
sedan har det varit rakt ner i svarta hålet. Denna gång ska alkoholjävlen inte lura
mig. Känns bra att skriva av sig här då vi är många i samma sits.
Det blir mycket hundpromenader plus läsning inte så dumt.
Skön fredag önskar jag alla. I kväll blir det ramlösa till maten, gott och nyttigt
Konstnären

viktoria

Skön fredag önskar jag tillbaka, och grattis till fyra nyktra veckor! Och ja, jag känner igen mig i detta du beskriver med att fylla tomrummen. Nu förtiden förstår jag ta mig tusan inte hur jag hade tid att planera, handla, dricka och vara bakis i tid och otid! Men det är det som var det svåraste tycker jag, att på nytt lära sig vad som är lustfyllt, och vad man vill fylla livet med. Den första nyktra tiden fick jag tvinga mig till mycket, för inget kändes riktigt lika roligt längre, inte utan vin. Men trägen vinner och belöningssystemet repade sig, alltmedan de nyktra veckorna passerade. En fin nykter helg önskar jag dig och hoppas du unnar dig något som gör dig gott/Victoria

konstnären

Hej
Det gick riktigt bra med ramlösa och lite TV. Samma blir det i kväll.
Tack för dina fina ord värmer så. Man känner sig inte så ensam när
man har er. Mår ju toppen nu så det finns ingen anledning att dricka
och hamna i elendet igen. Sedan har jag bara vänner som dricker, känner
mig inte mogen att träffa dom, man skulle ju ha nyktra vänner då
vore det mycket enklare. Min man har också lagt ner alkoholen det
går inte längre. Vi har ju triggat varandra. Inte bra.
Önskar dig en skön lördagkväll
Konstnären