Hej igen,
jag skrev här för ett par veckor sen...då om att jag fastnat i en poliskontroll och blivit tagen för rattfylleri! På morgonen på väg till jobbet!!!??? Alltså jag blir så arg på mig själv så jag döör. Min man och jag satt och drack vin på kvällen innan - gick och la oss vid 24...och jag tar bilen till jobbet dan efter. HUR dum får man vara? Ja men gjort är gjort och jag har fått mitt straff. Körkortet återkallades 12 månader. MEN det jag inte förstår är att det står beslutet är 12 månader sen kan transportstyrelsen komma att kräva leverprover?. Det står på ett ställe att jag ska söka körkortstillstånd så snart som möjligt, på ett annat ställe står det tidigaste 6 månader innan 12 månader gått. Är det någon som vet när man får reda på att transportstyrelsen bestämmer sig om jag ska ta leverprover och isåfall var gör jag det? kostra det något? jag vill veta NU...tycker inte om allt evigt väntande på beslut.
Tänker varje kväll att ett glas vin kan jag väl ta....men jag vet ju att så inte är fallet! Ett glas blir gärna 2,3 eller 4. Det är tufft men jag kommer klara detta! Ni som gjort samma misstag som mig och vet hur allt går tillväga får gärna berätta så jag kan sluta tänka på allt. Kram och lycka till alla här inne!!!

vänner som fått kortet indraget så har alla prover bekostats av den sökande själv utan några rabatter. Proverna har de tagit på sin vårdcentral.

Det där med körkortstillstånd är väl enklast att du ringer Transportstyrelsen ? Eller googla.....http://www.korkort.se/korkortstillstand/

mamman49

...men ofta är det kö på över 30 minuter och så stänger dom innan jag slutat jobba. Tänkte bara om det var någon visste...men jag ska försöka ringa igen.