Hej.

Detta är min "start" på vad jag hoppas skall bli starten till en nykter fortsättning på mitt miserabla liv. Ett liv som inte borde vara miserabelt, Jagh borde leva "gott" och har 2 fantastiska döttrar som är 6 och 9år med en sambo som otroligt nog inte stuckit.... men det har varit nära, många gånger.
Det känner ni nog igen?.

Nu blev jag blyg, vet inte hur jag ska fortsätta? Min utbildning är mekanisk, vi förutsågs nästan som analfabeter i min klass. På nått jävla konstigt sätt, vet egentligen inte varför trots mina "kassa" betyg - så kände jag mig "säker" i att skriva historier/berättelser. Dom blev nog bra tror jag, enligt mina dåvarande lärare. Men som "Meck-Apa" förutses man ju inte direkt skriva några böcker! haha :)

Men det kanske jag kan få nytta i HÄR i mitt rop på hjälp hos ER, efter något sorts samarbete i detta arbete mot SKÄRSELDEN...

..To Be Continued.

zmirre

Hej på dig!
Visst är det frustrerande att "ha allt" man drömt om men ändå behöver man alkoholen för att orka med vardagen.
Jag kommer nog finnas här ett tag och kämpa med de som är aktiva här.
Känns skönt med en anonym grupp som inte beter sig som något kyrkligt väckelsemöte.

vill.sluta

Med en uppmaning till dig Nationalteatern att du visst skulle starta en tråd.
Och vafaaaaaaan, way to go bro!

Ta dig mod och skit i bärsen. Ge upp, en dag till att börja med.
Lova dig själv när du vaknar:

-Idag no matter what, skall jag inte dricka!

Tufft jag vet, jag om nån, men det kan aldrig vara för sent.
Likt a practikal joke, jag har nyss lyft.

Men jag känner att nu djävlar!
Idag skall jag inte dricka, idag VILL jag inte dricka.
/A

Malign

Tre galningar. Zmirre och Nationalteatern känner ni fullt allvar att vill.sluta/vill.dricka/vill.förändra är den bäste att ta rygg på så kan jag bara beklaga. Jag gissar på att senast på fredag har ni omprövat era beslut och korkar upp ölen för en "sista" gång. /M

vill.sluta

Nu när jag kollar lite närmre så ser jag hur illa bränd du är. Därav ditt namn.
Synd bara atr cancern satt sig på förståndet, men bring it on.
Kom gärna med i gänget du oxå, der finns plats för fler.
Och jag tror att du oxå är lite ensam och behöver hjälp.
Var inte det, kom med i vårat gäng. Du är välkommen, och om du är så övertygad i att vi kommer misslyckas.

Hjälp oss att fixa våra löften istället för atr håna och göra sig lustig över eventuella misslyckanden.

Nu har du sporrat mig ytterligare, men kom med du oxå.
Det måste finnas en anledning till att även du är här?

Var inte så tuff och gömt dug bakom ett dåligt valt nick.......

För första gången förstår jag vad du menar. Men för mitt eget bästas skull ska jag nu se till att hålla mej borta härifrån istället att låta mej bli frustrerad. Tacksam för att jag blev nykter i en annan tid, med en annan ton och anda här på forumet.

Surfina

Jag tänker följa föregående talare. I DAG TÄNKER JAG INTE DRICKA!!! INTE IDAG!!!
Jag ringde och bokade in mig på en yogaträning i kväll. Har aldrig någonsin provat yoga men nu när jag bestämt mig för att ändra mitt sätt att leva är det väl lika bra att ändra ordentligt ;-)
Behöver fylla min tid med nya saker nu.
Så vi bestämmer nu tycker jag att I DAG SÅ DRICKER VI INGET !!!
Hoppas och önskar att vi kan sitta här i morgon och säga att vi klarat det och gå på samma linje även i morgon, men nu koncentrerar vi oss på idag till att börja med.
Kram på er

Surfina

Idag är första dagen som jag känner lite styrka och förhoppning om att jag ska fixa detta.
Ni alla här inspirerar verkligen och jag kommer nog att hänga här en hel del framöver för att få all denna peppning och inspiration som ni ger.
Tack alla!