God förmiddag där ute ! Ja, i dag är det fredag, och inte vilken fredag som helst, utan lönefredag ! Jag tänkte i morse när jag var i gymmet att om denna fredag varit för ett år sedan så hade jag suttit på jobbet som på nålar i väntan på att få gå till systemet på kvällen och köpa en BiB. Satt på jobbet och tänkte att "Oj, vad mysigt ! Nu är det fredag och det ska mysas ! Vi ska laga till en god moddag som ska avnjutas med familjen och till den ska jag dricka mitt god rödvin, mums !" Vad hände ? Jo, den goda middagen lagades till medan jag sippade på mitt rödvin. Vinet gjorde att jag tappade matlusten. Äta fick de andra göra, jag drack bara vin. Och drack. Och drack. Framför TV:n - tills jag somnade i soffan. Vaknade mitt i natten med käderna på - och fortsatte med drickandet.... Så fortsatte det hela helgen. Sedan på måndagen, kom abstinensen och ångesten.

Usch, jag får ont i magen när jag tänker tillbaks.... Det känns mycket bättre nu när jag vet att i kväll ska vi ha fredagsmys med en god middag - och faktiskt ha det ! Mysa med ungarna i soffan, titta på en bra film och äta godis. Sedan känna hur ögonlocken blir tyngre och tyngre, släpa sig till sängen och somna. Sova gott hela natten och vakna i morgon utsövd och gå upp och äta frukost och dricka kaffe framför Lördagsmorgon....

Tänk bara - vad livet kan vara gott ! Visst, jag sörjer min kompis vinet, och den sorgen kommer fram när jag har gjort något jag inte tycker om att göra. Städa t.ex. Förr när jag dammsugit och dammat och skrubbat toaletterna så ville jag gärna "fira" min duktighet med ett glas röd-tjut. Som förstås blev hur många som helst. Och i slutändan blev det ju så att jag slockande, och vaknade upp flera timmar senare och mådde skit. Så mycket med den duktigheten.... Nu för tiden när jag tycker att jag varit duktig så kan jag sätta på en bra film och avnjuta den med en skål pop-corn istället, och ha behållning av filmen.

Ha en skön fredag i det fina höst-vädret !

Kram Hulda

vill.sluta

Precis så som du beskriver fredagen är det, tyvårr, tusentals barn som har det.
Men inte våra. Även om mina har aktiviteter till 20:00 på kvällen var det endå startskott när man satte sig med"myset" framför Idol.
Somnar såklart.......

För barnens skull, gud vad skönt!

Du är bra Hulda!
/A

Nykter i dag

Tack vill.sluta !

Ser när jag läser igenom nu efteråt att det är en del stavfel, sorry. Hade bråttom iväg till bussen, skulle till mottagningen och få Antabus....

Jag kanske låter präktig, inte meningen alls. Jag försöker bara lyfta fram fördelarna av att låta bli flaskan. Och som sagt - jag sörjer avsaknaden av flaskan (eller BiB:en...). Nu när jag var i väg så gick jag förbi en krog som fortfarande hade uteserveringen kvar. Där satt en man av avnjöt en stor stark.... Gud, vad suget rann till då..! *slurp* Fan, vad SYND att jag inte kan dricka ! Tänkte jag och gick vidare. Förr hade jag inte kunnat släppa tanken att gå in på krogen och göra mannen sällskap... I dag försvann tanken efter 1 minut - tack och lov !

Hulda

vill.sluta

Läs om du har möjlighet walles syn på varför man inte skall ta det där första glaset.
Klockrent!

Nu tar vi helg, jag skall åka och bada med min yngste son nu.
Sedan ikväll blir det innebandy med den äldste.
Vi käkar ute ikväll då frun skall ha tjejfest med thaitema.

Må gott alla, särskilt DU Hulda!
Kram/A