Tja.
Tänkte först lägga upp en blogg angående detta, men vem fan läser bloggar nu för tiden. Så jag lägger upp detta här och ser om det fungerar bättre. Kanske kan jag hjälpa en eller två.

Jag tänker sluta, eller kanske inte sluta helt, men jag tar ett uppehåll. För jag dricker alldeles för mycket och har gjort det dom senaste 5 åren. Jag tror inte det gått mer än 3 dar utan dricka. Nu på senare tid känner jag att det börjar gå lite överstyr, jag kör bil onykter, det har till och med hänt att jag har druckit vin samtidigt som jag har kört längre sträckor, bara för att jag varit bakfull.

Jag har tagit 4 öl just nu, men idag slutar jag.

Jag hatar att skriva för mycket därför tänker jag fylla i mer och mer som dagarna går, jag tänker mig att jag ska försöka förklara hur jag mår med mera. Hade varit gött med lite support, för jag vet att det kommer vara rätt tufft dom första dagarna.

Vi hörs!

Robbangbg

Jag har läst lite på forumet nu och jag vill inte verka oseriös eller nått, skulle kunna förklara min livs situation men det skulle ta mig en hel dag att skriva, ni får ha lite tålamod med mig helt enkelt.

Skämdes lite efter mitt inlägg att jag inte lagt min själ på att förklara min situation tillräckligt noggrant då flera av er har öppnat er och verkligen ställer upp och ger tröst till alla.

Jag ska göra mitt bästa.

Jag separerade för drygt 4 år sedan, tror jag. Jag drack måttligt under vårt förhållande som höll otroliga 8 år faktist. Vi lyckades få två helt underbara töser under den tiden. Jag lämnade mitt förra drogrelaterade liv och musikkarriär för att ägna mitt liv åt familjen.
Det fungerade skit bra i början, men mot slutet blev det svårare och svårare, jag sökte mig bort ifrån allt och försökte få lite tid för mig själv helt enkelt.
Jag drack mer, men var absolut inte tillbaka i gamla fotspår, utan jag höll mig på stadig kant.

Vi hade lite fester ibland, vi snackar 3-4 gånger per år, då jag ballade ur ett par gånger. Jag har en tendens att dricka 3-4 öl för mycket och skölja ner det med att par whiskey. Jag får minnesluckor och typ brukar säga åt alla att dra åt helvete.

Mitt ex, som har alkoholister i släkten, tröttnade i alla fall tillslut, och slängde ut mig.

Vi hade villa och god ekonomi, vi bytte det till varsin lägenhet och vårdnad varannan vecka.
Jag blev arbetslös ett par veckor efter stormen, och jag var tillbaka i samma mönster igen, för jag brydde mig inte längre. Mina gamla kompisar hade jag lämnat bakom mig, mina föräldrar bor 30 mil härifrån.

Jag har dock lyckats klättra mig sakta tillbaka, drickat har funnits där som en tröst genom dom senaste 4-5 åren, och jag har haft mitt sportintresse kvar. Vilket förmodligen har räddat mig. Jag har spelat Innebandy på elitnivå en gång i tiden, nu på äldre dagar har jag bytt ut det emot golf, och det hjälper mig att fokusera på annat.
Drickat däremot har ökat kraftigt det senaste året, vet inte varför faktist. Det har bara blivit så.
Ofta har jag testat mig själv, genom att köpa 10 öl en kväll och se om jag klarar av att spara några till dagen efter. Men efter 4 så är det kört, jag dricker upp allt eller så mycket tills det börjar snurra i skallen och så vinglar jag in och slänger mig i sängen, sjukskriver mig dagen efter och åker till bolaget för en återställare.

Jag är trött på allt nu, och jag ska försöka komma tillbaka till mitt tränande istället, för jag vet att man kan bli hög av träningen och det är fan mycket bättre att vara hög av endorfiner än att vara låg på alkohol.

Jag ska skriva mer, sen. Måste upp tidigt och jobba.

FylleFia

Välkommen Robbangbg! Bra idé att skriva här och säkert kan din historia/text hjälpa en eller två. Men det är inte det viktigaste. Utan nu ska du försöka fokusera på ditt eget mående och få dig att må bra. Att köra bil och dricka vin samtidigt är ju ett allvarligt tecken på att något är fel. Nu leker du inte längre bara med ditt eget liv! Vill inte skuldbelägga för det tror jag du kan själv. Men jag reagerar. Välkommen hit och hoppas du hänger kvar.

Fia

Gammel tanten

Vill också hälsa dig välkommen hit till Forumet!
Ett första steg mot ett nyktrare liv.
Läs trådarna. Här finns mycket klokhet.
Skriv själv och få respons på dina tankar och ditt handlande.

Önskar Dig en riktigt fin dag!
Tanten

Mammy Blue

De andra har redan skrivit det viktigaste, men som du redan konstaterat - det finns mycket att läsa och lära här! Jag har hängt här i över ett år, och får fortfarande aha- upplevelser ibland!
Välkommen!
/MB
Redigerat ett stavfel

LillPer

Jag önskar dig all lycka med ditt projekt.

Skulle vilja säga att jag hakar på, men jag har slutat säga att jag ska sluta för just nu
känner jag mig själv så väl att jag inte klarar av det.
Det kommer en tid snart då jag kommer genomföra mitt mål.

När jag är redo säger jag till.

Jag håller ofta upp i 8-10 dagar, och reser sedan bort i tjänsten och krökar då under flera dagar i rad.
Mår så skitdåligt av detta, men fixar inte att lägga ner det ändå.

Lycka till
LillPer