Jag vet inte varför jag skriver, kanske för att det blir lättare, kanske för att lätta lite på allt som trängs i mitt huvud.
Idag har jag inte druckit på 7 dagar.
Känns patetiskt, men måste skriva ner.
Förra Fredagen var jag inte jag. Ni vet, man blir bjuden på på alkohol, det är Fredag, man umgås framför något "Helgprogram" på tvn, gäster på besök. Allt är mysigt och trevligt.
Det börjar med "Det finns vin i köket" (en box såklart), Ah! okej säger man, tar lite sen (för att inte verka för uppspelt).
Väntar medvetet tills alla varit och hämtat påfyllning av mat, dryck mm i köket och går dit själv när man vet att ingen annan är där.
Sätter på kranen och dricker lite vatten, samtidigt som jag trycker ut ett dricksglas med vin som jag sveper...vet egentligen inte varför, för att det finns, för att det är gratis? Tar sedan ett halvt till och gör likadant. Sedan fyller jag glaset "normalt" och går ut till vännerna, och besöket i rummet.
Känner alkoholen lura, blir varm och "lugn" i kroppen, axlarna känns inte stenhårda och huvudet slutar grubbla på allt jobbigt.
Sitter med glaset ganska länge så det inte märks att jag hämtar mängder.
Går för påfyllning av mat när jag är själv igen, gör samma sak som innan och går tillbaka.
Får sedan ett samtal och går ut i köket för att få vara i fred, vet inte hur mycket jag får i mig där, det är helt enkelt svart, minns att sambon kommer in och ger mig en blick, den DÄR blicken...Jag blir sur, det minns jag, kan jag inte få sitta här och dricka lite vin en Fredag och prata med en familjemedlem utan att få den där blicken och den där sucken..
Sedan är det svart som sagt, jag hade varit en jävla gris mot min sambo kallat henne för det ena och andra, dels så en del hördes ut i rummet.
Äckliga jävla ord som bara kommer rinnandes ur min mun utan att jag vet varför..minns att jag fyller på glaset igen (vet ej vilken gång i ordningen) tar med detta ut och hem, minns inte om jag sa hej då till sällskapet men sedan minns en glimt av att jag är hemma, har "gömt" glaset utanför trappuppgången, packar en väska med 2 folköl jag hade i kylen och annat helt onödigt, tar på mig varmare kläder och går rakt ut bland husen in bland buskar och snår. Sätter mig mitt i allt detta, lyssna på musik och fortsätter dricka, tänker att FAN, nu är det snart slut på drickat, minns då att det finns ett 7 eleven i närheten.
Får ett par sms som jag svarar på men sitter ändå där minst en timme, dricker och lyssnar på musik.
Sen svart, hemma igen, minns att jag var helt blöt i kläderna då det regnat massa ute, byxorna helt blöta.
Glaset och panten i väskan men inget mer, hade på något sätt beslutat att INTE gå och köpa mer, ett BRA undantag, det går inte alltid till på detta sättet.
Vaknar näste morgon ångest, huvudvärk och den vidrigaste känslan utav alla, att man återigen sårat något, någon man faktiskt älskar.
Får höra ett och annat upprört ord, men också vänlighet och att jag måste tänka igenom vas som är viktigast för mig.
Blir lämnad ensam då det är kalas denna dagen, jag följer inte med, ligger och vill ta livet av mig, men det skulle jag aldrig göra, jag vill leva och jag vill inte vara så här, jag kan INTE bara ta ett glas vin, en stor stark, osvosv, det sitter någon bakom mig och viskar;
Men EN till kan du väl ta nu när du ändå tagit en.. och så går det som det gör..helvete.
Patetiskt, jag vet, men ville bara skriva ner, detta är LÅNGT ifrån det värsta som hänt, detta är milt, minst sagt, men detta är det som skedde senast. Och det har som sagt idag gått exakt en vecka.
Jag har tänkt på alkohol ungefär hela tiden och humöret har gått upp och ner. Dels pga av att jag vet inte vad man gör, vart jag ska ta vägen om jag ALDRIG MER får ta ett par öl? Just nu känns detta helt jävla otänkbart, ska jag leva så här? Aldrig mer kunna gå ut på någon mysig pub och skvallra över några öl?
Vet inte vart jag ska ta vägen, vet inte hur man gör, vill inte svika, skämma ut och såra min sambo längre.
Överallt ser jag bara alkohol, på tv, på internet, i böcker, det är verkligen överallt, går inte komma undan.
Vet inte vart jag ska ta vägen.

Kanske borde prova det där med att sova, ville bara skriva lite. Återkommer nog. Är så ledsen..
Ta hand om er alla därute ikväll!

FylleFia

Hej hej WT! Välkommen hit. Det låter som du hör hemma här hos oss. Fortsätt och skriv och analysera, det låter kanske otroligt men faktum är att det hjälper. Skulle vilja skriva mer men jag (min stackare!) måste ge mig av till jobbet.

Fia

vill.sluta

Det där me med boxen känns igen.
Stanna här och läs läs läs, skriv även.
Låt det bli som en dagbok över ditt ickedrickande.
Hoppa upp på detta rangliga tåg som knycker lite imellanåt.
Vi är ett bra gäng här med mycket visdom.

/A

WT

Tack!:) Ja det känns bättre att skriva ner allt, även om det låter smått patetiskt..

Känns lite bättre idag, även om jag mest av allt skulle vilja köpa öl, ja det är faktiskt folköl 3,5 jag menar.
Jag blir full på detta, mest för att jag bokstavligen häller i mig ett 6 pack lätt, så det blir oftast 6 st plus 1,2,3,4,5...till.
Det är så lättåtkomligt dessutom, ligger ett Ica 20 meter från mig.
Har dock bestäm att INTE dricka idag.
Humöret går upp och ner som sagt, blir smått tokig på det, läser överallt på facebook att det ska bli fest, "snart krogen" osv på alla statusar, får nog ta och avregga mig där, pallar inte se allt folk gör när jag försöker att göra allt för att inte dricka

Ha en fin dag och kväll på er, jag återkommer säkert under kvällen, detta får bli stödet för helgen.

WT

Har inte druckit idag trots att hela mitt väsen vill.
Har inte tänkt på annat idag känns det som.
Tog en lång promenad och försökte stänga av, men kom ideligen in på hur/när/var jag kan dricka.
Men jag vill och vill inte på samma gång, har aldrig varit så här splittrad.
8 dagar idag och det var LÄNGESEDAN det gått så "lång" tid utan att dricka.
Klarar denna dagen iaf, snart är det Söndag.

Trevlig Lördag på er alla, hoppas ni mår okej.

WT

Nu är det 9 dagar sedan jag drack.
Idag känns det bra, vaknar utan ångesten som skär i kroppen och sitter med en tredje kopp kaffe.
Läser igenom lite inlägg och känner mig helt okej, iaf för stunden.
Det hjälper att glutta härinne några gånger om dagen.
Allt för mig så länge, ska iväg på lite ärenden.
Allt gott!

WT

Måndag idag. 10 dagar.
Idag har varit bra, än så länge, har haft att göra hela dagen samt tagit en långpromenad.
Mot kvällen (nu) börjar dock tankarna igen, fan vaD jag hatar detta.
Ni som vet, blir det lättare? Slutar man tänka så här mycket på det HELA TIDEN?

Det som är bra är att jag verkar ha lämnat min ständiga irritation, förut blev jag irriterad på nästan allt, blev helt
gråtfärdig och arg så fort något inte gick min väg (alltså när jag var nykter mellan berusningen), detta verkar sakta har släppt, vilket
är otroligt skönt!

Återkommer säkert här igen senare, men nu väntar en grym paj i ugnen! Se där! Köpte ingredienser till en "lyxig" matpaj istället
för att spendera på massa öl, bra där!

Tjipp!

Elvira69

Det är ju jättebra att du varit nykter tio dagar! Speciellt när du tänker så mkt på alkohol. Känner igen mig (det gör vi kanske alla här inne?) i att tänka på alkohol/planera drickandet o så...

MisssP

Känner igen mig väldigt mycket i box-scenariot. Hur man häller i sig när det bara finns där, utan egentlig anledning. Jag hoppas att det beteendet går att jobba bort så man kan ta tre glas vin en kväll utan problem... Men den tiden kommer väl, nu är det mest fokus på att inte dricka på ett bra tag.
Bra jobbat med 10 dagar! Lycka till!

Weekend

Tjena WT
Det kommer, inom en snar framtid, att finnas andra tankar i huvudet än spriten.
Glöm inte att det är en vansinnig vana som skall brytas. Vanan är bästa vän med det värsta giftet.
Det gör dig upprymd till en början men lotsar dig säkert mot ruinens brant.

Välkommen i de nynyktras skara!
Det blir bara bättre!Ett helt nytt "vaket" liv väntar runt hörnet.
Kämpa på!

WT

Gjorde det jag inte fick...
Drack igår, inga mängder men ändå, hade lovat mig själv och min sambo och ramlade ner igen.
Orkar inte detta, orkar inte ha detta suget hela jävla tiden.
Vet inte vart jag ska ta vägen, ville ju inte ens dricka igår, men lik förbannat så gjorde jag det, allt vett som bortblåst.
Hade varit helt vit i två veckor imorgon om jag inte fuckat upp.

Vet inte om sambon orkar med mig längre, det är iskallt mellan oss.
Vet ingenting längre, försökte så gott jag kunde att förklara problemet, att djävulen i huvudet tar över, att det sker utan att
det går att ingripa, detta jävliga sug heeeeela tiden. Tror dock inte att det går fram eller in hos någon som inte känt påd et viset
Det är som att försöka förklara hur en panikångestattack känns för någon som aldrig haft en.

Idag börjar jag om, jag måste verkligen, för våran skull.
Tillbaka på ruta ett.

Weekend

WT!
Ingen inbillar sig att detta är lätt! Se bortom gårdagen. 9dagar är jäkligt mycket bättre än 0!
Känn efter, vad var det som triggade gårdagen och försök att undvika detta framöver.
Framför allt...känn ingen panik. Du fortsätter på den inslagna mindre berusande vägen! Din vilja kommer att betvinga suget!
Må bäst!

Pellepennan

Till Lucia kan du fira dina 14 dagar! låt dig inte nedslås, fattar iofs att det är trist, men 1 gång på två veckor,
man får nog bara ta det för vad det är. Hoppas du kan släppa frustrationen, och ladda om!

Gammel tanten

Någon klok person här på Forumet (har glömt vem) beskrev vägen mot nykterheten som att lära sig cykla. Man klarar en sträcka för att sen trilla omkull.
Då kan man bara resa sig igen, borsta av sig och hoppa på cykeln igen.
Hoppas att man lärde sig något om, varför man trillade.
Förhoppningsvis klarar man sen en längre sträcka nästa gång.

Räkna alla dina nyktra dagar istället för den du drack!

Önskar dig en fin dag!
Tanten

WT

Tack för orden!
Jag var så ledsen och arg på mig själv för någon timme sedan, nu har det lugnat sig en aning.
Vet inte om sambon orkar med mig, vet ingenting. Får liksom inget svar.
Svårt att försäkra om att denna gången så VILL man faktiskt försöka, det har sagt förr och inte blivit av så jag kan inte
förvänta mig stora gensvaret tillbaka.
Skulle dock behöva mer stöd från min sambo, men jag vet inte om det går.
Idag är det en 50/50 dag, hatade mig själv och allt imorse, nu är det okej, men inte mer än så.
Ska iaf inte dricka något idag och bara äta massa onyttigheter framför massa filmer istället, haha.

Ps. JÄVLAR vad folk ska supa idag då, iaf om man ska lita på alla satans statusuppdateringar på FB, borde nog stänga ner den sidan
ett par dagar, bara bilder och prat om festande, spyr.

Hoppas på att alla här får en fin helg!
Allt gott!