Ångest,fjärilarna i magen,koncentrationssvårigheter,vill inte åka och handla ngt vin men de dagar jag känner så här fastän jag verkligen försöker ta mig till ngt annat slutar alltid på samma sätt. Köpa vin för att få lugnet och totala avkopplingen i blodet och kroppen en stund. Men ändå är det värt det..ja nu känns det så. Jobbiga känslor skulle så gärna vilja fokusera på ngt annat..men det går inte nu. Denna ständiga oro..blir galen.hjälp!!!

Pellepennan

Underbart igår kommer vara kort - imorgon med...
Känner så väl igen det ska du veta.

Lycka till!

Getagrip

Tack så mycket för välkomnandet och svaret! Känns jobbigt..men håller ut. Än så länge. Men blir irriterad på att jag har ju massa andra saker som måste fixas mer än att gå att tänka på att få i mig alkohol. Och till helgen är det födelsedagsfest och de dricker en hel del. Vet inte om jag ska försöka att dricka några glas för jag kan inte skylla på att jag ska köra för vi ska övernatta. Men vill inte egentligen.vet att jag blir dr Jekyll och mr hide när jag dricker och har ingen gräns. Men ändå dras man till skiten som är så underbar oftast. Känner sån tristess och inget adrenalin när jag ej dricker men ändå finns den där lugna harmoni känslan i kroppen som man finner en liten stund då och då dom igår och hoppas den kan bestå bara lite längre...

Weekend

Det är oerhört svårt att "normaldricka" när man inte kan det!

Dina känslor är helt normala. Till en början känns tiden rätt meningslös när man inte får ett rus!
Det är behovet i hjärnan som vill tvinga in dig i ruset. SKriker efter uppmärksamhet..rastlöshet, ångest.
Klarar du att motstå så kommer du efter en tid att se livet ur ett nytt perspektiv, det nyktra.
Efter några år i ruset så har man tyvärr glömt bort hur extremt skönt det är att sova gott och vakna utvilad UTAN betongluva och ett mörker i sinnet.
Det kommer även att finnas plats för andra tankar än hur du enklast och snabbast skall få i dig alkohol.

Kämpa på!

Getagrip

Tack för svaret..har gått ok idag med. Nä..att normal dricka är väl inget bra tänk. Ren desperations teori. Och när man tänker på hur mycket hemskt och dumt som hänt när man är full är det väl bara att tänka på att det vill man inte vara med om mer. Men ändå styrs man som det inte var en själv till den trofasta flaskan som oftast är gömd och säger till mig själv;idag ska det inte hända ngt dumt,jag ska inte bli arg eller prata känsloprat när jag är full. Utan jag ska bara orka göra det där vanliga sysslorna och grejerna som man normalt gör i vardagen. Och som går så mycket bättre de timmarna då jag är full. Hmm..så djävla sjukt men ändå sant. Och alla dessa lögner som tär så mycket i själen och får mig till att gråta,bli apatisk,väldans arg. Skulle vara så skönt att känna sig nyfiken,lyhörd, och harmonisk igen utan dessa djävulusiska samvetskval. Kommer inte ihåg senast..jo kanske en dag där för ca fyra år sedan..var på en anställningsintervju nykter idag. Kändes mer nervöst och stakigt. De senaste har jag varit full på fast tror det inte har märkts för jag fick ju jobbet tyvärr på två av dem. Och då tänkte jag såklart idiotiskt nog;månen vad bra då kan jag ju dricka på intervjuerna om man blir mer populär få..inte bra...

konstnären

Försök att behålla den där lugna harmonin som dyker upp ibland. Det var likadant för mig
ibland glimmade det till och jag kände harmoni. Men tristessen i början hade jag. Stod
emot den och styrde tankarna åt annat håll för stunden. Med tiden 3 månader överväger harmonin
så den kommer kan jag lova. Jag tyckte även synd om mig själv i början, men det är inte
synd om mig. Jag kan helt enkelt inte hantera alkohol, för mig är det allt eller inget.
Så det får bli inget och jag är på G.Försök ta en sak i taget. Finns liksom inga genvägar.
Önskar dig all lycka till
Konstnären

Getagrip

Tack för svaret;) ska försöka härda ut. Idag har det ochså varit ok..men inte konstigt kanske. Har 39 graders feber. Så på ngt sätt var jag glad att jag hade feber pga att annars brukar jag dricka på torsd. Imorgon fredag och tänker ngnstans där inne att tänk om jag är frisk och kanske kan köpa vin..men dessa dagarna fastän inte många dagar har känts lite bättre i själen,inte ljugit f min man, och kännt mig mer friskare trött eller hur man ska uttrycka sig. Sedan är jag förvirrad av mig själv men med alkohol i kroppen har det blivit mycket värre. Glad lucia på er. Själv ska jag vara en tomte imorgon..med många tomtar på loftet men förhoppningsvis nyktra. Eller jag menar;ska vara nykter...

Getagrip

Trodde naivt nog att jag skulle kunna gå på födelsedags kalas och se alkohol..men nu har jag låst in mig på toa för jag får abstinens och panik..utanför står det konjak öl och vin på bordet. Har inte druckit ännu men känns svårt. Nu..några råd, tack???? Blir tacksam för det...

konstnären

Hoppas du inte föll för frestelsen. Men du kan ju inte sitta på toa.
Jag brukar tänka så här när folk dricker. Vad dåliga dom ska vara i morgon.
Kanske elakt tänkt men det hjälper mig och ju är det inte svårt att se
för jag vet hur jag mådde i september.
Ta en timme i taget om det känns o.k.
Ha de bra
Konstnären

Getagrip

Skyllde jag på eftersom jag var på toa så länge. Eftersom det var långt hemifrån och inte kunde åka hem fick jag låna en säng och somnade. Blev ingen alkohol igår heller..hoppas det går bra för dig konstnären. Tack för du svarar mig. Det hjälper. Läste din historia. Lät så hemskt det som hände i september. Tur att du klarade dig. Skälv höll jag på att dö av att jag ramlade och slog i huvudet för ett tag sedan. Jag hade väldigt tur sa läkarna. Det finns så många lidande alkolister där ute som tror de är ensamma. Detta forum är så bra att ta del av,läsa på och ibland skriva på. Så många bra människor som delar med sig av sitt lidande och hur det sakta men säkert som försöker ta ett steg i taget. Oron och ångesten känns lite bättre. Men känner mig så förvirrad och blandar ihop ord och har koncentrations svårigheter. Det hade jag inte när jag drack. Fast det är väl säkert ngn bieffekt av drickandet kanske..ha det bra!

Getagrip

Och känslan i kroppen och knoppen att ngt kommer hända imorgon..men att jag vill dricka ngt finns här och har funnits starkt idag. Förutom då jag lekte med mitt barn förut. Men känslan är här och den känner jag starkt igen. Vill såklart inte och kommer kämpa imot. Men så kommer morgondagen och så vips är msn där igen. Om inte så mycket kanske men ändå..j..vla tankar och gift. /ta hand om er alla fina starka människor

Getagrip

Drack vin idag. Fick nog av jul rushen på stan och gick t systemet och köpte en flaska rött. Vet det låter patetiskt. Jag som hållit upp ca 10 dagar..men men imorgon ska jag inte dricka alkohol hoppas jag..har ju känts så bra till och från en tid utan brev giftet..tillbaka till ruta ett../ta hand om er