Har under det senaste året inte kunnat sluta dricka när jag börjat bli onykter. Har liksom aldrig varit ett problem tidigare. Jag kan ta en lätt/folk/stark öl ibland till maten utan att jag blir sugen på mer. Kan gå allt från veckor till månader utan att jag ens tänker på att dricka, jag kan känna mig sugen på en bira. ibland så tar jag en och ibland inte.

Men så igår så tittade jag på tv och tog mig 2 3,5or och en 4,2a som jag dum som jag är spetsar med sprit!! Varför? Jag vet att jag inte kan sluta när jag väl blir onykter, jag vet att jag inte vill bli full. Denna gång gick det bra, men ibland när jag blir full får jag minnesluckor och är otrevlig, blir liksom paranoid. Dricker liksom inte för att det är gott, utan mera för att bli packad.

Känns som jag aldrig borde dricka något starkare än lättöl, kan liksom inte avgöra hur jag kommer att reagera. Kan inte på förhand känna om det denna gång går "bra" för jag kommer bara dricka 4 stark på en hel kväll. Önskar att jag skulle kunna hantera att dricka alkohol med måtta varje gång jag dricker!

mnbv098

Välkommen Kalle33! Jag har inga svar på varför du dricker som du gör, jag har heller inget bra svar på varför jag drack som jag gjorde. För min del kom jag till insikt om att jag hade byggt upp ett beroende och att jag inte kan ha en normal relation till alkohol. Det har varit en lång process dit men nu känns det äntligen som att jag är på väg mot ett tillfrisknande.

Här är du iallafall inte ensam. Stanna kvar,läs och skriv så kommer du nog svaren växa fram.