hej..jag har varit in och läst flera ggr men nu har jag bestämt mig för att sluta dricka men jag är livrädd att jag inte kommer klara det. Mitt drickande går verkligen bara utför och jag mår så dåligt av det.Jag dricker oftast inte på veckorna men fredag, lördag och ibland söndag, söndagen för att försöka döva min ångest. Kan inte komma ihåg en helg när jag var nykter sist. min pojkvän sen 1 år tillbaka vet hur det ligger till och han stöttar mig till 100%. Mitt ex dumpande mig efter 7 år pga alkoholen och jag är rädd att samma sak ska hända nu. Det är så många tankar nu, vad ska jag göra om jag inte kan dricka, alla jobbiga fyllegrejer jag gjort, hur ska jag hantera dom? hoppas att man kan finna lite hjälp i den här sidan

Zapata

Bra att läsa dessa sidor. Jag är i din sits med. Skull vilja ha någon att ringa varje dag. Just om alkohol, inget annat. Det finns hopp, men vägen är krokig.

Morla

Hej Rosa! Jag är förmodligen inget föredöme om du tittar i min tråd. Däremot kan jag tala om att forumet ger ett bra stöd och jag tycker att det är toppen att läsa sina egna ord och förhoppningsvis ta lärdom när saker och ting går snett.

rosa78

tack! Just nu känns det rätt hopplöst tyvärr men det har väl med ångesten jag har efter ha druckit hela helgen, är så förbaskat less på att ha ångest!! Den här jäkla helgen oxå, min pojkvän kom i torsdags (vi bor 60 mil ifrån varandra), hade sett fram emot det så mycket men då var jag i stort sett full hela helgen, massa minnesluckor men kommer ihåg att vi tjafsade i fredags..känns som jag förstörde hela helgen!:(

rosa78

har läst lite i dina trådar morla och undrar hur det ser ut för dig nu? Jag har oxå 3 barn och jag har druckit när jag haft dom vilket jag verkligen inte är stolt över!