kjsddsfdsfsd

Pellepennan

Någon blir den första att svara på nya inlägg här inne. Ibland känner man att det är lätt, ibland svårare. När jag läser dina rader funderar jag på vad jag kan och bör svara, känner naturligtvis att din rädsla är befogad...

Först av allt ett varmt välkommen in hit! Du ska se att du kommer mötas med värme och förståelse. Tycker mig "läsa" din hopplöshet i beskrivningen av din situation, och säkert behöver du stöd, och hjälp från personer i din närhet, läkare och sociala myndigheter. Tror nog på något sätt att det aldrig är mörkare än innan det börjar ljusna. Kanske kan du inte lösa allt detta själv, men du kan göra en del. Tror du vet vad jag menar, och det är att göra en enda sak. Ge upp drickat! Det är ju så att Alkoholen försätter oss i elände. Om vi nu redan har hamnat i elände går det inte att komma upp utan att vara nykter.

Det är det enda råd jag kan ge dig just nu. Håll dig nykter, ta beslut dag för dag, eller timme för timme om så krävs. Gå tillbaka till läkaren och begär hjälp om det är det som krävs för att du ska hålla dig nykter. Snart kommer tankarna att skingras och det blir då möjligt att ta andra vettiga beslut. Även dialogen med dom sociala myndigheterna kommer nog då bli lättare.

Beslutet att välja nykterheten är ditt, och det kan ingen annan ta åt dig....

Fortsätt och läs och skriv här inne!

Stort lycka till, och massor av styrka!

//PP

Pellepennan

Svarade tidigare på starten till den här tråden. Är ofta lite svårt att kunna formulera några vettiga ord, och extra svårt blir det när man känner att det är någon som har det riktigt svårt. Nu är trådstarten raderad och jag kan inte komma ifrån att det gör mig lite undrande. Jag hoppas att det har en vettigare anledning än att det beror på att någon försökt skämta på ett . för mig opassande sätt.

På ett sätt önskar jag naturligtvis att det bara var på skoj, för så en tragisk tillvaro kan man verkligen inte önska någon. Samtidigt är det naturligtvis beklagligt OM det förekommer inlägg som inte är ärligt menade. Jag hoppas att så inte är fallet, för jag tycker det är viktigt att alla får ett svar, hur svårt det än är. För jag anser att här ska man kunna skriva, hur illa det än är.

Skulle det bara vara raderat av misstag, så hoppas jag att personen i fråga hänger kvar, och kanske skriver igen.

//PP

Tjocka

Det var på riktigt, men jag fick kalla fötter. Jag vågar inte låta det vara skrivet.
Tack för dina ord iaf.
Jag fick styrka av dem.

Tjocka

Jag skrev tidigare, det kom inte in. Plågsamt att upprepa.
Jag raderade för att jag inte orkade ha det uppe.
Tack för att du svarade, tack för din idealism.