Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. Jag började mitt drickande ganska sent, när jag träffade min exman. Innan dess så drack jag nästan aldrig, och när jag drack var det enbart måttligt, kände mina gränser.. För ungefär fyra år sedan så började jag må sämre och sämre i förhållandet, vågade inte göra slut, vågade inte bli ensam.. Därefter så gick det bara utför..

Jag har börjat komma ur det, lite.. Jag har mina återfall när jag mår som sämst. Jag dricker då ensam, i den mån jag kan, i regel minst 10 liter öl.. Mitt beteende förändras självklart, jag blir en helt annan person. Jag dricker "inte ofta" alltså, inte varje dag, men för det mesta varje helg, för att underlätta, för att få ro i kroppen och kunna andas.

I fredags så drack jag, mycket.. Jag var otrogen mot min kille en gång, när jag var på kryssning. Han är då självklart rädd att det ska ske igen, i fredags var då inget undantag.. Vi är båda enormt rädda och osäkra, vill få det att fungera.. Han har ett krav på mig, sluta med alkoholen helt. Jag förstår honom helt och hållet, men jag kan bara inte sluta... För mig är det, just nu, helt otänkbart att sluta, jag vill ändå kunna ha en möjlighet att få ta en eller två öl på en uteservering, och jag vill att det ska stanna där med. Jag vill inte dricka mer än så.. Men jag kan inte klara tanken av att det är förbjudet..

Jag förklarade för honom, jag vill sluta, jag mår illa av bara tanken på öl, av lukten, av mig själv för att jag inte kan hålla mig undan.. När kroppen ger sådana signaler, att jag inte vill dricka, vill inte vara i närheten av det.. Varför kan jag inte sluta? Jag mår så dåligt, det är så sjukt tungt, vilket, som vanligt, gör att jag vill dricka, underlätta för mig själv, då slippa känna mig ledsen.. Men allt jag gör blir bara fel, ja, förutom att hålla mig borta från alkoholen..

Vad kan jag göra för att bryta mitt beteende? Hur kan jag bryta mitt tankesätt? Jag vill verkligen inte ha det så här.

Edit: Jag blir 30 i år. För lite bakgrundshistoria så har jag gjort en gastric bypass, så jag har nu då ersatt mitt matberoende med alkohol istället.. För att inte dricka av flaskan med sprit, så äter jag nu popcorn, men samtidigt så försöker jag, och jag vill gå ner i vikt med. Vilket jag faktiskt hoppas på ska hjälpa mig i mitt drickande, eller förhoppningsvis hjälpa mig i min väg till att sluta dricka.