Hej! Är ny här vet inte om man kan få hjälp här men det verkar finnas personer här som kanske förstår hur ensam man känner sig. Vet inte hur ja ska berätta utan att bli långrandig. Ska göra så gott ja kan. Ja är en kille på 34år som har en dotter på 8 år och en 5 dagar gammal kille( kom precis hem från BB ) sambo och en hund. Dottern har ja sen tidigare förhållande varannan vecka plus lov pga vi gick isär o mamman flyttade 23mil bort.
Allt började som nästan alla andra familjer det var nog bra när ja va mindre eller rättare sagt kommer inte ihåg så mycke sen ja var mindre än 6 år. Har en bror som är 6år äldre än mig. När ja va nio o vi flyttade till hus, märkte ja att mina föräldrar drack mer på helgerna. Tidigare på helgen rättare sagt. Farsan drack mest. Min bror ballade ofta ur när har drack. Farsan började bränna hembränt för att sälja men drack väldigt duktigt själv. Efter några år när ja va ca 15 märkte ja att dom hade börjat dricka på kvällar efter jobbet mestadels farsan. Hade ofta folk på besök som han drack med som ja tyckte var pantade. Kommer så väl ihåg när ja tänkte att börjar dom dricka innan sex på dagen har dom problem o de gjorde dom o sen den dagen har de bara blivit värre o värre. Min bror fick problem med psyket( har ätit antidepressiva i hela sitt liv nästan , ihop med alkohol som han ballar ur av). Sen ja fick mitt första barn när ja var 24 sa ja till dom att välj ert barnbarn eller spriten, då sa dom att dom skulle dra ner på det men det har inte skett. Sen efter det har dom försökt hålla sig nyktra när vi varit o hälsat på men det har bara lett till att man inte litar på dom för ja vet ju ändå att dom dricker däremellan . Turerna har varit många o inte minst ja har ju överdrivit mm. Försökt att få hjälp/stöd av min bror men eftersom han är ganska illa däran med har det ju inte varit någon hjälp utan istället är ju han med ett problem med spriten. Kommer speciellt ihåg två tillfällen varav det ena var när ja hade gott isär med mitt ex o åkte dit en gång kl 9 på morgonen o var helt knäckt över att vi hade gått isär, då går farsan o heller upp ett glas whisky, ja visste inte var ja skulle ta vägen. Sa bara att här kan man ju inte va o drog. En annan gång var när ja var där med min dotter kl11 på lördag förmiddag o han heller upp ett glas med ren sprit som om det vore vatten