Jaha. Jag har ju länge levt med att min sambo troligtvis smygsuper,då han ofta beter sig som att han är berusad. Jag har dock inte hittat några flaskor. Förrän nu. Nu hittade jag en läskflaska fylld med vin i hans garderob.
Vet inte om jag ska konfrontera honom nu (han har troligtvis druckit), eller vänta tills i morgon.
Fan fan fan!

Jobbar skift, och jobbar i morgon kväll, så barnen kommer vara själva med honom då, och jag vet inte om han dricker då också!

Li-Lo

Vad fint att du hittat hit, här finns många med dig som går igenom samma sak. Oro, misstankar och med funderingar på hur en kan ta upp frågan med den som dricker. Du är också orolig för hur detta påverkar barnen, vad bra tt du tar dina känslor och upplevelser på allvar. Vi har sällan anledning att inte lite på det vi uppmärksammar.

Det är några dagar sedan du skrev och om du vill får du gärna fortsätta skriva här. Hur blev det?

Det kan ibland ta lite tid innan en tråd får fart. Vi finns här.

Vänligen
Li-Lo
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Konfronterade honom. Han erkände att han ibland dricker för att lugna nerverna. Han menar att det inte är särskilt ofta eller särskilt mycket (och hela min själ vrålar ” lögn, lögn, lögn”). Han skärpte sig u nån vecka.

Nu kommer han åter igen hem sent från jobbet, vinglig, sluddrig, osammanhängande och ibland verbalt aggressiv.

Så min kamp kommer fortsätta.

Ibland önskar jag att någon på hans jobb märkte av att dricker. Jobbet betyder allt för honom, så det skulle ju antagligen vara det enda som går honom att söka hjälp.

Ja, det kan man säga. En evinnerlig kamp mot alkoholen. Jag har mig själv insett att det är en mycket jobbig och ofta fruktlös kamp. Läs här och hitta historier som kan ge dig styrka. Ofta så ljuger våra alkoholister och det kan vara svårt att genomskåda men för det mesta jättelätt och vi vill så gärna tro. Jag har dock lärt mig både av egen erfarenhet och råd från olika ställen- ta ingen konfrontation eller diskussion när personen har druckit. Jag håller tummarna för dig.