Jag vet egentligen detta är en dum fråga. Jag o min sambo bråkar alltid över hans drickande. Kan säger han har bekymmer, han säger att han bara tar nån öl, som alla vuxna gör. För det mesta så dricker han alla dagar i veckan. Så fort han slutat jobb åker han ner om bolaget o köper 4-5 starköl. 7,2 %Han säger att jag överdramatiserar och att det är normalt att ta en öl efter jobb. Om ölen är slut på söndagen så köper han 3,5 på Ica.
Han menar att han sköter sitt jobb och tar sitt ansvar. Och att det är jag som har kontrollbehov och bara vill kontrollera honom.
Varje fredag så är mängderna större. Han är bra full vid fem, sex på kvällen.
Kvällen kan sluta precis hur som. Om jag ber han ta upp tvätten, så kan han misstolka detta och börja bråka. Han blir väldigt elak mot mig. Kallar mig för fula ord. Kan sparka i dörrar /väggar. O detta framför vår dotter.
Vad ska jag göra?
Skulle jag lämna så säger han att vi ska ha delad vårdnad. Det är jag inte intresserad av när han dricker... Ena stunden är han glada pappan som leker och dansar med dottern, en annan dag kan han vara tvär, skrikig och irriterad. Hon blir oftast ledsen o söker alltid trygghet hos mig.
E han nykter är hanvärldrns bästa pappa...