Klockan är halv 5 och jag kan inte sova. Jag bara grubblar. Jag känner mig ensam i min släkt av att gilla julen. Min mamma hatar julen o dricker konstant denna period, min pappa dricker också.. jag har bjudit in till julbord och ska bjuda på mat imorgon ons, min mamma som velat komma sen vi nörjade prata om det för x antal månader sen är arg grinig less o gbäller över julen o försöker komma på alla möjliga bortföörklaringar för att slippa trots att hon själv tipsade om det tidigare.
Min pappa har stängt av mobilen o ligger antagligen deckad nånstans o han vet jag inte om han kommer.. jag känner mig så ensam i att gilla o se fram emot julen, trots att mina o mina bröders jular som barn var hemska emellanåt.
Jag fixar allting, julbord, o allt som tillhör..det enda dem behöver göra är att dyka upp den dag dem sagt. :(

Citadell

Moonlight. Förstår att det ligger mycket glädje i julen och att förbereda den för dig. Att gästerna är så otacksamma hjälper ju inte julkänslan mycket tyvärr...Det är pandemi och Corona tider. Kanske du skulle lägga din energi på andra sätt att fira jul? Om det är möjligt...?