Fy fasen.. nu ringer han och gråter, hulkar, bönar och ber att jag ska komma och vara med honom .. att han behöver min hjälp för att det inte ska gå åt helvete helt säger han. Han har tidigare idag varit elak och dryg via sms. Nu skitfull!
Jag står emot.. säger nej.. trött på lögnerna. Han måste vilja ta emot hjälpen han tar.. vilja förändra! Så elakt att lägga ansvaret på mig, att kommer inte jag så lär det skita sig totalt ! Fast jag vet att det inte kan hamna på mig tar det hårt... samvetet och rädslan brottas med klokheten liksom!
Fy fan för livet som anhörig! Behöver ta tillbaka mitt liv men det är honom jag älskar!!
Sov gott ni alla som kämpar ❤️

Linnea90

@Tingeling00 Hej sitter lite i samma sits som du nu. Har din partner börjat ta emot hjälp? Vet inte om jag kan ge dig något tips utan fiskar nog mer efter såna o därför hamna jag här i forumet. Förstår inte hur man ska göra för att få nån hjälp i form av vård/terapi eller vad man nu ska vända sig? Känner igen hopplösheten i att vara här igen när man ändå hoppats att de ska bli bättre. Just nu ligger min sambo deckad i sängen full. Får se om det blir ett samtal imorgon eller om det leder till bråk. Sov gott och kämpa på 💞