Så kom orden ur min mun till slut... I affekt.. det rann över.. ledsnade totalt när han fick ett av sina utbrott pga en skit sak.. orden som lämnade min mun var inte snälla.. bara ärliga.. han tog en väska och gick får se om han kommer tillbaka oavsett vad, är jag redo för nästa steg nu gör jag det som är bäst för mig och mina barn.. trött på allt orkar inte mer drama.. jag har fått nog... (Behövde bara lätta på trycket lite och skriva av mig)

Klandra inte dig själv för att de där orden kom. Din frustration har säkert byggts upp under lång tid. Kanske var det ändå bra att det kom till ett vägskäl. Kanske behövde hen detta för att kunna ta sig ur missbruket. Jag önskar dig allt gott!

@Sommar94
Fint att du får ur dig, skriv gärna mera. Tänker som Selma1 att frustration byggts upp.

Även jag har sagt "för" mycket och efteråt blev jag häpen över att jag tappade nerverna på det sättet och skämdes. För - det hjälpte ju inte honom eller mig.

Jag tänker att vi anhöriga har det också jobbigt , vi gör vårt bästa i ett kaos av känslor. Kanske inte det mest ultimata att tappa humöret och säga något vi kanske ångrar. Samtidigt är det högst förståeligt upplever jag och att vi inte ska vara så hårda mot oss själva. För jag tror att många av oss befinner sig i situationer där även vi behöver stöd och hjälp.

Kram. 🌹🌹