Jag blir så trött och ledsen.det som gnager i mig är min mamma. Hon dricker o dricker hela tiden kraftigt som hon gjort i hela mitt liv.
Nu senast har hon druckit så kraftigt i veckovis o när hon sen blev nykter åkte hon på en psykos. Ringde mig från psyket o pratade om folk som ville avliva henne, förgifta henne o bla bla. Ialf hon hamnade på sluten avdelning. Jag är glad att när hon kom ut mådde hon bättre o fick mediciner att ta från läkaren..jag sa hur viktigt det är att hon tar dem även om hon verkligen var skeptisk.. ialf jag trodde att hon var på bättringsvägen men nej idag ca 2 v efter psykosen ringer hon dygnrak igen..here we go again känner jag bara... Jag orkar inte ..ska jag ge upp? Vad gör man i min sist? Kan jag seriöst på något sätt hjälpa henne el bara ge upp att försöka t ex prata vett med henne? Hon har förr varit på behandling för sitt missbruk o kom då ur det men verkar inte va så intresserad av det nu ..inte pratat om det ialf. Om hon bara visste hur detta påverkar oss barn negativt med den extrema oro heeeela tiden att något ska hända vår kära mamma som vi älskar så mycket. Ursh så tungt det är. Sen jag fick barn har jag mer o mer uteslutit personer i mitt liv som haft en dålig på verkan men kan inte utesluta min egen familj känner jag men detta äter ju upp en levande denna konstanta oro ..hon kan ringa mitt i natten ..hon är vilse o vet inte vart hon är..hon behöver pengar... Ja allt möjligt o nu senast de värsta tänkbara åkt på en psykos. Någon i samma sits som vill prata lite?

Så svårt du har det. Tänker att det är väldigt viktigt för dig att veta vad du kan göra för din mamma och det kanske inte är så mycket. Kan du göra en orosanmälan till socialförvaltningen angående din mammas drickande. Det låter som psykosen är en följd av missbruket. Prata vett med henne har väl inte fungerat och hjälpa henne med pengar har väl inte heller gjort att hon blivit nykter. Sök hjälp för egen del t.ex alanon, anhörigprogram kanske är mitt råd. Oron du bär på måste vara förfärlig. Tror du måste hitta ett förhållningssätt som du mår så bra som möjligt av, sätta dig själv i främsta rummet. Förmodligen innebär det att du tminstone kommer att ha mindre kontakt med din mamma. Försök red ut vad mår du bäst av och hur kan du påverka din mammas drickande. Troligen inte alls förutom att tala om var hjälp finns att få men det vet hon kanske. Att inse sin maktlöshet är mycket svårt men befriande när man väl gjort det. Sedan är det självfallet väldigt sorgligt och smärtsamt att se din mamma förstöra sitt liv.💜