Jag hade en halvfull flaska portvin stående. När jag kom hem efter att ha varit bortrest var den tom. Jag frågade varför och fick svaret att ingen hade rört den. Alltså att jag själv måste ha druckit den och glömt bort. Det kändes så oerhört konstigt att få en så uppenbar lögn till svar att jag blev tyst. Känner någon igen beteendet?

Bara läs andras berättelser så kommer du märka att de flesta som missbrukar a.
1. Inte har prolem
2. Inte druckit så mycket
3. Partnern överdriver och jagar mig

Ursula

Hej Fnurr!
Visst är det väl otroligt, obeskrivligt nästan, vilken förmåga alkoholister har att slingra sig ur situationer? Han fick dig tyst. Så har det varit många gånger för mig. Flest gånger innan jag förstod. Nu händer det aldrig, jag går inte på hans finter.
Men förr, min make sade sina påståenden med en sån säkerhet att de blev sanna. Själv jag blev förvirrad och tveksam.
Din man ljuger. Det har du förstått, eller hur?
Alkoholisten är mästare på att ljuga.
Alkoholisten är mästare på att få sin partner förvirrad och ur balans.
Jag skulle tro att vid de tillfällen när du känner förvirring inom dig (eller något annat konstigt) då håller din man på att manipulera dig.
Hemska ord. Så jag vill skicka en kram också.
/Ursula

Fnurr

Ja jo det är ju inte ju inte så att man "går på det". Det finns bara inte så mycket kvar att säga i ett sånt läge. Båda är vuxna, båda vet egentligen hur det gick till när den blev tom.