Såg nu att det blev ett kort inlägg pga min tekniska inkompetens. Men nu så borde det bli rätt.

Jag trodde i min enfald att nu när min alkoholist fått hjälp via frivården och behandling/drogprover osv osv så skulle livet räta ut sig. Tänk vad fel jag hade. Helt plötsligt låg det ett nytt brev i min brevlåda (vi har barn ihop) från SOC som meddelar att inte en utan två orosanmälningar har inkommit. En från polisen som LOBat henne med två flaskor vodka i handväskan en torsdag. Hon har attackerat bilar, polisen och sen arrestpersonalen. Utöver det ännu en då hon uteblivit från vård (finns domslut på vård så den är inte frivillig). Misstänker att det som väntar nu är minimum 2 månader fängelse men antagligen 5 månader då det finns mer än en dom hon ska verkställa. Jag pratar med SOC som förklarar att jag "borde" ansöka om övervakat umgänge dom gånger hon ska ha vårt barn. jag har sen starten vart emot det då jag inte vill begränsa barnets tillgång till sin mamma samt att hon ju faktiskt tagit tag i saker i och med vårdplanen. Men nu vet jag ärligt inte hur jag ska ställa mig, gör jag både mor och barn en björntjänst genom att INTE ansöka om det eller är det kanske något negativt att göra det? Jag har föreslagit att hon får ha vårt barn OM hon bor hos sin mamma framöver men vet inte ännu om hon godtar det.

Hur skulle ni gjort, eller finns det någon som gått igenom detta att försöka "skydda" sitt barn från att bli en del i missbruket?

Hej Haga!

Vilken tuff sits du befinner dig i. Du står inför ett beslut där det är svårt att överblicka konsekvenserna, och det kanske inte kommer att kännas helt bra oavsett vad du väljer. Med det sagt är du den som känner situationen och de inblandade personerna bäst. Hur känns det för dig, räcker det med att barnets mamma bor hos sin mamma för att du ska känna att det är en trygg miljö för ditt barn när de ska umgås? Kanske har du redan landat i ett beslut, men oavsett får du gärna skriva mer om hur det går och vad du tänker om det här.