När jag läser här ser jag en enorm hopplöshet och många sårade och medberoende. Jag funderar på om någon har stannat i en relation där nykterheten har vunnit? Lite som finns det solskenshistorier här eller bör man bara lämna direkt rakt av och inte fortsätta kämpa för den man älskar?
Jag har levt i ett annan destruktivt förhållande kort, det var svårt att lämna. Innan dess har jag inte haft destruktiva relationer, så jag skulle inte kalla detta ett mönster.
Gift i drygt 2 år och i relationen i snart 4 år, efter några återfall känns det lite som en främling jag är gift med. Någon som känner igen sig?
Finns det någon som läser och ser att det finns bara en utväg för dig, lämna- snälla säg det. Det är inte vad jag vill, men ser ju att detta tynger mig mer än vad jag vill erkänna, då händer detta 1 gång/år ca. Inte varje dag eller ofta- utan det är tydliga återfall en gång/år (vad jag vet)... vi bor tillsammans varannan vecka. Jag är kanske helt ute och cyklar.

Hej oro
Ett tips är att ställa frågor i samma tråd.
Det gör det enklare att följa och svara.
Men till din fråga.
Det är inte så många härinne som det går vägen för.
Jag vet bara av en,mulletant.
Men att skriva och läsa härinne lär en väldigt mycket.
Jag vill inte vara en olyckskorp.

Men i mitt fall så trodde jag på min sambos lovade nykterhet i två år och sen tog han återfall två gånger varför vi bröt.
Men han hade egentligen druckit i 1,5 år i smyg.
"Bara" en 75:a i veckan.
Inte en enda gång såg,luktade eller misstänkte jag något.
Så är du säker på att det bara är denna gång han faktiskt dricker?

Det spelar kanske ingen roll.
Du mår dåligt av det.
Fortsätt läsa och skriva och välkommen hit.

@@oro de fall jag sett att det funkar är när den som är beroende blir ställd mot väggen och där och då själv tar ett beslut om att jag vill inte leva detta liv jag vill sluta med alkoholen. När den beroende försöker sluta för att andra vill det men inte helt 100 % ärligt själv vill så verkar det inte fungera långsiktigt.