Hej
Min pappa har varit alkoholist länge och väl och har nyligen legat på sjukhus där det uppdagades att han har skrumplever och gulsot.
Han blev utskriven från sjukhuset några veckor senare, en fredag eftermiddag(måste ju vara väldigt lämpligt att skriva ut en alkis en fredag eftermiddag), och föll tillbaka i drickandet direkt.
Han dricker konstant varje dag och bryr sig inte det minsta själv, och jag tror att han har alkoholdemens eftersom han glömmer precis allt man säger till honom.
Han går runt där han bor och dricker med dom lokala a-lagarna och är även sambo med en missbrukare, hans skick är mycket dåligt, och när han sökte hjälp från vården så var det för att han inte ens kunde gå för benen var så uppsvällda..
Sedan han låg på sjukhus har jag kämpat med att få honom LVM-anmäld och därmed bli tvångsomhändertagen eftersom jag visste att han inte skulle klara av att sluta dricka.
Jag ville att läkaren på sjukhuset skulle göra en LVM, men jag blev närmast skrattad åt i ansiktet och han hävdade bestämd att dom inte skulle göra någon anmälan.
Efter det gjorde jag en orosanmälan till socialtjänsten som öppnade en utredning och stängde den lika snabbt igen.
Det måste ju rent av vara tjänstefel när det är så uppenbart att någon håller på att ta kol på sig själv och alla instanser vägrar göra något.
Nu försöker jag åter komma i kontakt med hans läkare och berätta att han föll tillbaka till drickandet direkt efter han kom hem, och hoppas att dom ändå kommer göra en LVM.
Själv känner jag mig helt maktlös och mår jättedåligt.. ligger mest i sängen hela dagarna, har ingen att prata med och har inga syskon..
En annan släkting har gått samma öde till mötes och dog av skrumplever, och nu sitter man och kan bara se på när ens egen far går i samma fotspår.
Jag vet inte ens varför jag skriver.. finns inget att säga, inget att göra.. utom att må skit.. vet inte om det är möjligt att det här händer på riktigt