Har vi funnit ett sätt som "funkar". Vi pratar flera gånger om dagen, ja, nästan hela tiden, så som jag (och han) vill ha det. Fortsätter lära känna varann (han öppnar sig på ett annat sätt nu) men vi bor inte ihop och vi ses sällan, och nästa gång vi gör det blir det bara promenad eller fika, inget sova över... Jag vet att han dricker dagligen sedan över två månader och jag har insett min maktlöshet inför detta. Jag mår bra, hur han mår är hans angelägenhet.
Önskar alla en fin helg!

Saga689

Jag brukar kunna vara positiv och se på framtiden med tillförsikt men just idag är jag sååå trött. Min pappa genomgår div undersökningar och min sambo har väckt mig hela natten med konstiga rop och skrik när han somnat efter att ha druckit. Det blir nog bättre när jag sovit lite. Hoppas att helgen blir lugn och skön och att jag hittar min självkänsla så att jag har kraft att söka lägenheter.

InteMera

Vad härligt att du hittat ett sätt som funkar för er! Du känner du kan finnas där för honom men på dina vilkor, utan att ta ansvar för hans drickande och mående! Är väl det vi alla här inne önskar, ger lite hopp att höra någon faktiskt gjort det!

Önskar dig en trevlig lugn helg!