Jag hittade min mans gömma igår i ett gammalt spegelbord ute i garaget som jag bett honom slänga/ bara att ställa honom till svars blir så trött igår beställde han husvagnssemester på Öland/ jag ska boks av den idag/ sen vet jag faktiskt inte om han var påverkad igår tyckte att han sluddra och hade blanka ögon/vet ej blev så arg på honom och sa att det var lika bra att han flyttade/ hans enda kommentar har du råd med det ja kanske/har hotat med det sen han var på behandlinghem å kom hem 1 år å 7 månader sedan/ min mor är svårt sjuk i cancer å min äldsta sin ska gå barn/ jag orkar inte med hans återfall å byte av jobb snart är han utan jobb också då vill ja verkligen inte ha honom här.. giv mej styrka vill orka för mej själv och dom två barn som är hemma....

Annher01

Åker å kastar hans öl idag på morgon/ han säger att jag har problem å då frågade jag honom om han trodde att jag ville hålla på så här/ jag visste inte att han var alkoholist innan vi träffades nu har vi ett barn å 12 år senare. För barnens skull bryter jag nu å han ska ut

Bedrövadsambo

Du har helt rätt. Så kan du inte ha det. Stå på dig! Allt praktiskt löser sig på något sätt.

AliceAlice

Det praktiska är många gånger lättare att handskas med än alla känslorna. Att åka o slänga löser tyvärr inget och vi anhöriga får beteenden som är lika destruktiva som missbrukarens, för hade vi gjort så här när det gällde ngt annat om han satt för mycket i en solstol eller klippte gräset varje dag, hade vi då slängt solstol och gräsklippare? Troligen inte.

Sen måste man inte orka, det finns en gräns för alla, ett gummiband är töjbart men till slut spricker det. Har du ngt stöd? Sök annars något, du behöver hjälp och stöd för att orka och för att inte själv stupa!

All styrka till dig!