Min särbo ringde och var full...den här fredagen också! Han var inte elak som han kunde bli innan! Men att försöka prata med sin karl och ha känslan av att prata med en tonåring med en bokstavskombination är outhärdligt! Jag får sämre tålamod för varje fredag som går! Kommer du till mig imorgon frågade han säkert tio gånger! Jag svarade ja varje gång och lät säkert som en mamma som pratade till sin lille son. Så tänker jag på vår dejt i söndags när han var nykter! Så härlig stund tillsammans, den mannen älskar jag verkligen djupt! Men kan inte hålla isär hans två personer längre! Hatkärlek som äter min energi och stör min koncentrationsförmåga! Vet vilken väg jag måste ta för att få ordning på mitt liv men så svårt att kasta loss från ”söndagsmannen”! Svider i mitt hjärta när jag tänker på framtidens söndagar då jag kommer att sakna den man som finns bakom missbruket! Har dagar när jag väljer att vara arg på den som uppfann alkoholhaltiga drycker istället! Andra dagar när jag förbannar min gubbes far som fostrade sin son in i missbruk! Men de flesta dagar vet jag sanningen: han har ett val och ansvaret är hans eget och går inte att lägga på någon annan! Och jag har också ett val även om det smärtar!

Insikterna gör ont.
Ibland försöker man så hårt hålla sanningen ifrån sig.
Men den står ju där.

Jag har förstått att du haft några vändor med denne man.

Och man älskar och hoppas.
Kan ni vrida ned det till vänskap?
I väntan på att han kanske hittar kraften att sluta.

Det är ofta så fina känsliga människor bakom missbruket.
Väl värda att vänta på om man pallar med det.

Men ibland måste man ju för sin egen skull fatta beslut också.

inte ha mer tålamod nu! Längtar efter ”normala” saker som man ser sina väninnor ha! Kanske låter ytligt men jag längtar efter att bli lite uppvaktad, bortskämd, lite överraskad ibland mm! Jag får liksom glädja mig åt att han har valt bort starkaprit och inte får dåligt spritsinne/blir elak! Har sedan barnsben fått ta ansvar för mig själv och funnits för andra! Längtar efter att han ska finnas lite för mig och inte bara jag för honom! Alkoholism verkar föda egoism! Nu när det ändå har lugnat ner sig betydligt så märker man också hur mycket plats han tar! Omtanke existerar liksom inte. Känner han sig ensam vill han att jag skall åka sju mil i mörker och halka för att döva hans ensamhet! Och så läser man andras öden här på forumet och då skäms man över sin otålighet och längtan efter guldkant på tillvaron! Finns ju många som har det så mycket värre! Att ha ett vänskapligt förhållande med någon man älskar känns som rena tortyren för min del! Nej det är antingen eller! Tack för att du läste och för ditt svar!

Tösabiten

Man ser ju en annan sida av personen när de är nyktra och den vill man ha kvar, den andra personen som dricker kan kvitta. Kan man äta kakan och ändå ha den kvar? Svårt! Jag kan också se på andra som har en respektive som också är en vän de kan prata med i alla lägen. Som uppvaktar dem och att de kan ta ett glas vin tillsammans och mysa en fredsgskväll. Här gäller det att inte öppna en flaska vin, för då blir det extra fylla utöver allt annat. Mysa med någon som är full på fredagskvällen kan liksom kvitta. Deras egoism är ju något som gör att det blir svårt att leva ihop med dem.

efter ”den nyktre mannen” jag älskar! Varje gång jag skall skiljas åt från den nyktre och trevlige mannen så undrar jag inom mig när vi syns nästa gång! Helt sjukt, som att ha två liv och två män! Länge sen jag tyckte det var mysigt att dela en flaska vin! Spyr nästan när folk lägger in bilder på två vinglas på sociala medier! Får ont i magen av det! Längtar efter ett normalt liv så hjärtat nästan brister! Min kompis gubbe ringde häromdagen och bjöd in mig till överraskningsfest för sin fru (min kompis)! Så vill jag också ha det!
En helg har passerat och jag är helt slut?

Tösabiten

...som man egentligen ser fram emot. Slippa ställa klockan och masa sig iväg till jobbet. Men jag avskyr fredagskvällarna. Då bastar min gubbe med polarna i klubblokalen. Bastandet är väl en bisak, dricker öl i bastun gör de. Varenda jäkla fredag mellan kl 16.30-18.30. Sedan kommer han hem lite lullig till färdiglagad kvällsmat. Jag hatar det. Då sprätts öl upp på löpande band och kvällen. Lir skiiiit! Så jag förstår dig! Nä detta livet gör att man i stort sett aldrig själv dricker. Precis som du hatar jag dessa alkoholbilder på sociala medier me Skål och trevlig helg. Jo tack! Vi får hoppas vi får det normala livet vi så önskar!