Jag har levt med en alkoholist i över två år/ han startade på behandlingshem genom jobb/ två återfall första året/ har nu gått så pass långt att trodde det funkar har själv avstått i hemmet/ finns inte en burk hemma trodde jag/ men nu har tre barn hemma en gemensam som är tio/ han har lyckats få ett nytt jobb också/ men jag har sagt dricker du hemma får du flytta/ nu såg jag på den näst äldsta att det var nåt problem/ fick ur henna han har druckit på nätterna när jag jobbar/pratade med honom som vuxen/han förnekade inte vägrar gå på öppenvård eller nåt annat/ men flytta ska han/ han sa att han förväntat det bråkar inget mer men det är jobbigt han ligger på soffan å nu måste jag jobba två nätter/det andra barnet väljer att bo hos pappa sin / men jag blir bara ledsen att han inte visar ånger/ ja han är väl fast sjukdomen/ men värst jag är lurad/ några andra som gjort slut på eländet/jag orkar inget mer super han så kan jag strunta i det/ vi har varit ihop i 13 år/tänker ta över huset tack för ordet

Du beskriver en jobbig situation som du varit i många år. Det tär på din energi att han inte visar någon ånger över att han återfallit och du känner dig lurad. Brist på tillit i relationer där ena partnern dricker för mycket är vanligt, från båda håll. Något man behöver bygga upp. Såklart om båda vill och kan och personen med alkoholproblem tar hjälp.

Du skriver och berättar här på forumet, kanske läser en hel del också. Har du något mer stöd? Vänner, familj, bekanta eller kanske professionellt? Ibland kan det kännas hjälpsamt att pröva något annorlunda för att få nya perspektiv, nu tänker jag på dig. Vad behöver du för att ta hand om dig i det här?

Varma hälsningar,

Rosette
Anhörigstödet

Annher01

Har ju ställt upp så att jag har ej druckit sedan hav var på behandlingshem för att sympatisera eller men har liksom inte lämnat nått till slumpen alltså, men barn lyssnar jag på vilket är anledningen jag vill att han flyttar. Eftersom han ger upp. Han håller kvar nåt vid nåt litet vill på hockey-VM men det kunde han åkt igår när han är nykter dom sagt. Tack för inlägget

Annher01

Har stått ut med min alkoholist i 3 år efter han Dick diagnos. Nu till saken jag har ej druckit hemma/ å vi har klarat det itvs år men nu har barnen talat om att han dricker i smyg då får han flytta han förneka inte/ nu till saken han väntar på lägenhet så bra men nu har han gått över till grannar å dricker har två barn i huset känner mej ledsen å förtvivlad vill han sticker härifrån nuuu